Kyllingsticks, stekt ris og paprikasaus

Categories FirstPrice produkter, Glutenfri, Grillmat, Kylling, Middag, Oppskrifter

Kiwi har disse sticksa i sommersesongen. Og finner de ofte i halvprisdisken. Er som regel kun da vi kjøper de. Enkel og raskt å tilberede. Med godt tilbehør, så blir det ikke så verst. Her har jeg stekt litt ris med grønnsaker i. Og lagd en enkel paprikasaus.

Du trenger

(til 4 personer)

3 pakker med kyllingsticks á 6 i pakken

 

Stekt ris

1 pose ris eller 2 porsjoner

0.5 olje

3 vårløk

2 sjalottløk

1 fedd hvitløk

1 gulrot

1 kyllingbuljongterning

0.5 ts salt

0.5 ts pepper

 

Paprikasaus

2 røde paprika

3 dl vann

1 kyllingbuljongterning

0.5 dl matfløte

2-3 ss ajvar etter smak

salt

pepper

ca. 2 ss maizena og 1 dl kaldt vann

Slik gjør jeg

Siden det var så mange sticks, hadde jeg de i en ildfastform. Stekte de 25 minutter på 200 grader. Kan steke i panna om du ønsker.

 

Stekt ris

Først har jeg kokt ris med kyllingbuljong i vannet. Hadde også litt gurkemeie for fargen sin skyld

Kutt opp alle grønnsaker

Varm opp olje i en stekepanne. Stek risen i ca. 5 minutter. Krydrer med salt og pepper.

Så har jeg i grønnsakene. Lar alt få surre sammen i 5 minutter til.

 

Saus

Ha vann og buljong i en kasserolle. Kutt opp paprika i mindre biter. La de koke til de er møre. (6-7 minutter)

Så kjører jeg sausen med en stavmikser. Og siler den over i en ny kasserolle.

Jevner med maizena og vann

Smaker til med ajvar, fløte og salt/pepper

Da er det klart for servering

5 kommentarer

5 thoughts on “Kyllingsticks, stekt ris og paprikasaus

  1. Takk for oppskriften på paprikasaus. Den skal prøves. En restaurant nede i byen hadde en fantastisk paprikasaus som forsvant da nye eiere overtok. Kanskje din er like god? Hvis ikke skal jeg med utgangspunkt i oppskriften din eksperimentere meg frem til jeg finner den ultimate paprikasaus.

    1. Paprikasaus er godt det😀Prøver og tilsette litt nytt hver gang. Denne gangen tok jeg uten sitronsaft og hvitløk. Så her er det bare å prøve seg fram😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *