Mac’n cheese med kylling og grønnsaker

Categories FirstPrice produkter, Kosemat, Middag, Oppskrifter, pasta

En enkel og kjempegod Mac’n cheese. Perfekt som kosemat det her. Og finnes ikke sunt i det hele tatt. Jeg har lagd denne med kylling og litt grønnsaker. Jeg bruker revet hvit ost i stede for cheddar.

TIPS

Om du ønsker, så kan du lage oppskriften under. Så har du det i en ildfast form, topper med revet ost. Og gratinerer i stekeovnen.

Du trenger

(til 2 personer)

130 gram ukokt makaroni

1 kyllingfilet

1 ss hvetemel

1 ss smør eller margarin

3 dl melk

0.5- 1 ts chiliflakes etter ønske

100 gram ost

1 liten paprika

3 vårløk

Salt

Pepper

1 terning kyllingbuljong

1 ss smør/margarin til steking

Slik gjør du

Kutt opp kyllingen i små biter. Stek de lett i en stekepanne med smør eller olje. Tilsett grønnsakene på slutten. Trekk panna til side.

Smelt smør i en kasserolle og rør inn hvetemel. Spe med melk til du får en glatt saus. Tilsett buljongterning og chili. La småkoke i 5 minutter.

Smak til med salt og pepper

Kok makaroni etter anvisning på pakken

 Bland den ferdige makaronien, ost og kylling pluss grønnsaker i sausen. Bland sammen godt til osten har smeltet.

Da er det bare å servere. Gjerne med et dryss med persille

3 kommentarer

3 thoughts on “Mac’n cheese med kylling og grønnsaker

  1. Ser godt ut, og passer meg brillefint siden jeg er på hytta, og bare lager mat til meg selv..
    Du skulle vært dyppet i gull du Tom. så mange fine, enkle og gode oppskrifter

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *