Middag som vekker barndomsminner

Categories Oppskrifter

Dette var en favoritt da jeg vokste opp. Vi hadde det både som helgekos og som middag innimellom. Vanlig var å servere dette med skiver av loff da jeg vokste opp. Her har jeg bakt mine egne “små” fletteloff som jeg serverte med. Dette kan kanskje være kjedelig mat for mange, men ikke derfor jeg lager det. Oppskrift på fletteloff finner du i linken her: https://tomsmatprat.blogg.no/sma-luftige-fletteloff.html

Du trenger

Loff, brød, rundstykker eller baguette

Bearnaisesaus

Picnic skinke

Grønnsaksblanding som f.eks: brokkoliblanding

Slik gjør du

Kok bearnaisesaus etter anvisning på pakken. Du kan gi den ekstra smak med krydder, buljong etc. Jeg gjør ikke det, da det er slik original den bringer fram minner.

Kokk opp vann som du trekker grønnsakene i. Ikke overkok de, må ha tyggemotstand.

Skjær opp picnic skinken enten med ostehøvel eller bare del med kniv.

Server loff, brød etc. med picnic skinke, varme grønnsaker og bearnaisesaus.

6 kommentarer

6 thoughts on “Middag som vekker barndomsminner

  1. Ìkke alltid maten behøver å være så komplisert for å være god.Masse gode smaker her. Skal prøve denne.

  2. jeg er ikke så gladi pose saus, kan man lage saus fra bunnen av? hvordan? pose saus er ikke sunt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *