Muffins-omelett til lunsj

Categories Lunsj, Oppskrifter

Deilige muffins omeletter som både passer til frokost og lunsj. Disse godbitene går fort unna og bruker å være populære her i huset. Her har jeg servert med en nydelig syltet rødløk også. Den perfekte prikken over i`n.

Til disse har jeg brukt:

Egg

Melk

Revet ost/topping

Løk

Paprika

Skinke

Vårløk

Hvitløk

Krydder

Først lager du omelettblandingen. Visp sammen egg og litt melk. Kan også bruke vann.
Krydre med de krydder du ønsker. Jeg har brukt salt, pepper og Provencekrydder. Kutt opp grønnsaker og skinke som du blander i. Mengden på det du har i bestemmer du litt selv, hvor mye du liker av hva. Til disse formene brukte jeg 4 egg og 1 dl melk. Resten er tatt etter ønske.

Finn fram en muffinsform. Hell blandingen i formene.

Jeg stikker også ned ett hvitløksfedd i hver form før jeg topper med revet ost.

Omelettene steker jeg på 200 grader i ca. 12 minutter. Ikke vær bekymret når omeletten faller sammen etter du har tatt den ut av ovnen, for det gjør den.

Server sammen brød og salat. Jeg har også en nydelig knasende syltet rødløk ved siden av. Oppskrift på det finner du også på bloggen.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *