Nakkekoteletter i airfryer

Categories Airfryer, FirstPrice produkter, Middag, Oppskrifter, Svin

Reklame | Bakeren og kokken

Nakkekoteletter kan man fint steke i airfryer. Man skal egentlig ikke trenger noe mer enn krydder på kotelettene, men jeg går for 1 ss smør på hver kotelett også. Hvor mange koteletter du får plass til, kommer an på hvor stor airfryer du har. Jeg bruker en NOD airfryer fra Bakeren og kokken her. Den er på 5.5 liter, og er ganske romslig.
Link til den ligger nederst i innlegget.
Til mine koteletter serverer jeg kokte poteter, brunsaus, stekt champignon og asparges. Bruk gjerne litt stekekraft fra kotelettene i sausen. Gir en god smak.

I noen airfryere burde man snu koteletter halvveis i steketiden. Så de blir like godt stekt på begge sider. Dette gjelder jo andre ting du steker også.

Nakkekoteletter steker jeg på 200 grader i 15-17 minutter uten forvarming. Husk at når steketiden er så kort, kan de første hvile under folie. I mens du steker en runde til.

Du trenger

Koteletter

1 ss smør til hver kotelett

Salt

Pepper

Slik gjør du

Først krydrer man kotelettene med salt og pepper på begge sider. Gni det gjerne litt inn

Legg kotelettene i airfryeren. De kan overlappe hverandre litt. Et par cm gjør ingenting. De krymper under steking.

Ha på en skje smør på hver kotelett

Stekes på 200 grader i 15-17 minutter. Er de veldig tykke, trenger de nok litt ekstra tid.

Da er det bare å servere med det tilbehøret du ønsket selv.

 

DENNE STILIGE AIRFRYEREN FRA BAKEREN OG KOKKEN, KAN DU KJØPE HER

Med NOD Airfryer XL kan du frityrsteke, riste, bake eller grille favorittrettene dine – enkelt, utrolig smakefult og mye sunnere enn å frityrsteke på tradisjonell vis. Airfryeren bruker nemlig varmluft til å tilberede maten, slik at du kan lage mat helt uten olje.

Airfryeren har en kapasitet på 5,5 liter, slik at du kan tilberede mye mat samtidig. På den digitale berøringsskjermen kan du velge mellom åtte forhåndsinnstilte programmer for ulike typer mat. Selvfølgelig kan du også velge tid og temperatur manuelt.

Takket være den non-stick-belagte kurven med opphøyet rist i bunnen, er NOD Airfryer veldig enkel å rengjøre. Både kurven og ristene kan vaskes i oppvaskmaskin, men håndvask anbefales fordi det er mer skånsomt mot non-stick-belegget.

13 kommentarer

13 thoughts on “Nakkekoteletter i airfryer

    1. Les innlegget en gang til😊All info om denne airfryeren står der. Veldig fornøyd så langt😊

      1. Hvorfor legger du kjøtte sånn og sperre alt av luft som sirkulerer ? Husk Airfryer 🙂

        1. Det er ikke verre enn alle som bruker former i airfryeren. Det her var jo for å teste den airfryeren fra Bakeren og kokken. Og vise resultatet😊

          1. Nå skal ikkje eg si jeg har rett, men visst du har den litt lengre i airfryeren sånn at du får sprø skorpe på nakkisn. Mulig eg tar feil.

  1. hei. Fantastisk at jeg fant siden din, var akkurat det jeg lette etter 🙂

    Lurer på : Når du mener uten forvarming, så mener du at jeg stiller inn grader og tid og trykker på start med en gang ikke sant ?
    Bruker du vanlig airfryer da eller bruker du grill delen av den?

    Beklager, jeg har akkurat fått min skjønner du, så jeg driver å lærer meg å bruke den.

    Tusen takk for hjelpen.

    1. Hei😊
      Ja da, sett inn skuffen og trykk grader/tid og start. Du kjenner/ser på kotelettene om de trenger litt ekstra tid eller ikke. Ingen pakker med koteletter er jo helt lik.

      1. Okay, tusen takk 🙂 Det er first price koteletter 🙂

        Bruker jeg grill delen eller vanlig ?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *