En hylle til ditt, og en hylle til datt.

Categories Blogg

Reklame | Egen nettbutikk

Som mange av dere allerede vet, så skal vi utvide nettbutikken vår litt. Fram til nå har vi kun solgt kokeboken min der, men kan ikke drive nettbutikk med bare ett produkt. Det vil jo komme en tid der kokeboken selger dårligere, for da har de som ønsker den, allerede kjøpt den. Og det vil jo være litt opphold før neste bok kommer, og neste der igjen.

Derfor vil jeg ha litt andre ting der også. Ikke tusen produkter altså. Bare et lite ekstra utvalg.

Og da trenger vi litt hylleplass til disse produktene. Vi har ikke midler til å leie et lokale til dette. Så vi bruker kjelleren vår. Vi fjernet litt møbler fra peisestua vår. Den har jo de siste ukene blitt brukt til kontor og signeringsplass for boka.

Så her var det bare å begynne å rydde unna litt. Setter møbler inn på et annet rom, for de skal jo tilbake dit etter hvert. Målet er jo å tjene så pass at vi kan leie eget lokale en gang i framtiden. Er veldig greit og ha det hjemme også da. Kort vei ned trappa, og man kan ta seg en pause i arbeidet når som helt. Og bare gå opp på sofaen, eller opp for å spise. Så sånn sett er det veldig greit at det er hjemme. Og trenger vi litt mer plass, så utvider vi bare med hyller. Kan tømme hele stuen, og sette opp hyller hele veien. Der er vi langt fra enda. Så nå setter vi bare opp litt. Jeg beholder noe av møblene der inne. Ja, for sofaen for eksempel. Får jeg ikke ut av stuen og inn på et annet rom. Uten å skru den fra hverandre. Er trangt i kjelleren, med skarpe svinger inn til neste rom.

Jeg vil også beholde kontorhjørnet mitt der. For det har jeg bruk for hele tiden.

Så i går startet vi med litt tømming. Guttungen hjalp litt til. Far og sønn tid er koselig.

Litt etter litt forvandles stuen om. Dere vil ikke få se ferdig resultat enda. For det gjenstår en del, og tar enda 14 dager til alle produkter er i hus. I løpet av noen dager skal nok stuen være klar🤞🏻Det må også en rundvask til før jeg kan sette inn varer. Så her er det bare å sette ungdommen i arbeid til uka😂

Noe har allerede kommet. Jeg har inngått samarbeid med http://Krydra.no

Så jeg vil selge litt produkter fra de. Og de vil selge min kokebok i sin butikk. Pluss at de legger noen av mine oppskrifter på sin side.

En del andre produkter er også under produksjon, eller på vei. Jeg vil også starte med litt merch. Produkter med min logo på. Der har jeg nå bestilt 4 produkter. Fått trykkprøve på de nå. Dette vil også utvides litt etter hvert. Her kan dere se noe av det. Det kommer skjærefjøl, kopper, handlenett og forkler.

Så det er i hvert fall en start. Er jo litt gøy også da. Etter hvert som produkter ankommer, så stables de inn i hyller. Er litt jobb som må gjøres før alt er oppe og går.

Så da ser dere vår plan. Er jo en spennende tid da. Vil jo ikke utvide for mye på en gang. Da kan det fort på på ræva. Så holder oss litt innenfor trygge rammer til å starte med.

Nettbutikken finner du her http://www.tomsmatprat.no

3 kommentarer

3 thoughts on “En hylle til ditt, og en hylle til datt.

  1. Så spennende dette blir Tom!! Gleder meg til å se alle produktene i nettbutikken din.

  2. Du må ikke ta deg vann over hodet nå, Tom! Synd å sitte der med mange produkter som ikke blir solgt. Så lurt å være litt forsiktig og se ting an.

    Men det ser bra ut med nettbutikken din! Mathias har vært kjempeflink til å få opp hyller. Godt at de unge kan ta i et tak. Du fikk jo god hjelp av Hannah med bøkene også.

    Det er nok mest praktisk å kunne styre alt hjemmefra, for det blir vel dyrt å leie et lager. Dere bør jo ikke ha flere utgifter enn nødvendig. Dere trenger vel ikke å bli så voldsomt store heller, så dere må flytte ut av peisestuen? Det er vel uansett bøkene dine som er viktigst, og dem klarte dere jo fint å distribuere hjemmefra.

    Lykke til videre med alt arbeid! Det blir en spennende tid framover dette, ja! Men husk: Hvorfor være stor når man er lykkelig som liten..

    1. Helt enig med forrige. Hold det på et nivå dere kan mestre godt i eget hus. Kan fort vokse over hodet på alle slike ting. Sååå mange fordeler å ha lageret hjemme. Dere er mer enn gode nok nå, som små, det er det vi liker med deg, Tom. Hjerte.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *