Ovnsbakt torsk med broccolikrem

Categories FirstPrice produkter, Fisk, Glutenfri, Middag, Oppskrifter

En nydelig torskemiddag dette, og broccoli passer veldig godt til fisk syns jeg. Så da valgte jeg en broccolikrem til denne middagen.
Jeg serverer kokte poteter og smeltet smør med gressløk i også. De to siste der klarer dere selv.

Du trenger

(Til 4 personer)
800 gram torskefilet i porsjonsstykker
Kvernet salt
Kvernet pepper eller sitronpepper
Broccolikrem

2 stk små broccoli

1.5 dl kremfløte

1 fedd hvitløk

salt og pepper

Slik gjør du

Legg torskestykker på et stekebrett med bakepapir. Krydre med salt og pepper

Stekes på 200 grader i ca. 8 minutter til fisken flaker seg. Tiden kan variere etter tykkelsen på fisken.

Kutt opp broccoli i buketter, kokes møre i usaltet vann.

Kok opp fløten i en annen kjele.

Ha den kokte broccolien i en blender sammen med den varme fløten og hvitløk. Kjør til blandingen er blitt en glatt, fløyelsmyk krem. Smak til med salt og pepper.

Da er det bare å servere

11 kommentarer

11 thoughts on “Ovnsbakt torsk med broccolikrem

  1. Dette ser veldig godt ut. Haŕ litt problemer med fiskestykkene fra first price. Når de tines blir det ikke så fine fileter som vises på foto.
    Hva gjør jeg galt?

    1. Mener du de i blokk? For de er ikke så pene. Dette er en pose med ferdig stykker. Er 800 gram, blå pose.

  2. Ser nydelig ut 🤗dette skal prøves 👍🏼 mrn kan broccolien kokes direkte i fløten ?

  3. Da må jeg avsted å kjøpe en kssse torskefilét,for dette må prøves .
    Tomt med torsk hos meg nå. Bir på Sunnmøre og er så heldig å ha gid tilgang på fisk. Beste maten.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *