Pastagrateng med pølser og skinke

Categories FirstPrice produkter, Glutenfri, Middag, Oppskrifter

I gratenger kan man nesten tilsette hva som helst. Det er en perfekt måte å bruke litt rester på. Her har jeg brukt glutenfri pasta, men du velger selv hvilken pasta du bruker. Jeg tok et lite dykk i fryseren og fant noen pølser og en pakke skinkebiter fra FirstPrice som var i halvprisdisken. Og det er jo et godt utgangspunkt.

Her har jeg brukt:

(holder til 4-6 personer)

300 gram tørr pasta

2 pakker hakkede tomater

4 små kjøttpølser

1 pakke skinke i biter

2 stilker vårløk

1 paprika

1 løk

200 gram revet ost

2 hvitløks fedd

Gressløk

Vegeta

peppermiks

paprikakrydder

Slik gjør jeg det:

Kok pasta etter anvisning på pakken

Kutt opp grønnsakene og pølsene i mindre biter

Grønnsaker, pølsebiter og skinke freser jeg litt i en panne. Tilsetter hakkede tomater og lar det koke et par minutter.

Smaker til med krydder

I en ildfastform blander jeg fyllet med ferdig kokt pasta.

Topper med revet ost og litt gressløk

Steker på 200 grader i ca. 15 minutter

Da er det bare å servere

3 kommentarer

3 thoughts on “Pastagrateng med pølser og skinke

    1. Et grønnsakskrydder. Tørka og malte grønnsaker. Litt likt buljong, bare med mer smak. Får det på innvandrerbutikker😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *