Pesto butterdeigsnacks

Categories Baking, Kosemat, Lunsj, Oppskrifter, Snacks

Pesto butterdeigsnacks med feta og bacon er nydelig. Disse kan du servere som snacks, eller som en liten lunsj. Her bruker jeg ferdig butterdeigplater og pesto. Dette skal jo være enkelt. Fetaost med hvitløk og oliven bruker jeg her, men bruk den fetaosten du ønsker

Du trenger

1 pakke Butterdeigplater

Ca. 0.5 glass pesto

ca. 100 gram bacon

Fetaost etter ønske. Jeg brukte 2 terninger på hver. Knuser de litt.

1 egg

smør til steking

Slik gjør du

Kutt opp bacon og stek i litt smør

Jeg kjevler platene litt større og tynnere. Ikke mye det er snakk om

Hver plate deler jeg i to

Ha på litt pesto, fetaost og bacon

Brett de sammen på kryss og klyp endene godt sammen. Litt åpning i hjørnene, så pesto kan vises litt. Frister mer

Legg de på et stekebrett med bakepapir. Du får akkurat plass til alle. Pensle med egg

Stekes på 225 grader i ca. 15 minutter. Midt i ovn og over/undervarme

La avkjøle litt før du serverer. Og for de som lurer, butterdeig blir litt seig ved frysing. Så anbefaler å spise de ferske.

3 kommentarer

3 thoughts on “Pesto butterdeigsnacks

  1. Butter deig snacks kjempegode😀👍
    Hvordan får du tak i så mange produkter 50 prosent????? Går du i butikker hver dag?Synes det er borte fort. Kjempe fine oppskrifter du har👍😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *