Dette er en vakker og smakfull pizza. Du kan selvfølgelig lage pizzadeig selv. Denne gangen brukte jeg ferdig pizzadeig fra Eldorado. Helt grei å bruke om man har det litt travelt, og det hadde jeg i dag. Jeg har lagd to stykker, siden vi var 5 personer til middag.

Du trenger:

Pizzabunn

Hakkede tomater

Kjøttdeig

champignon

mais

løk

paprika

revet ost

pizzakrydder

hvitløkskrydder

paprikakrydder

Frisk basilikum (valgfritt)

Gressløk (valgfritt)

litt olje til smøring av paiformer

Slik gjør du:

Ha hakkede tomater i en bolle. Bland inn hvitløk, pizzakrydder og paprikakrydder etter ønske. Du smaker den til altså.

Smør paiformen. Ha pizzadeigen i formen, trykk den inntil kantene. Skjær vekk deigen som stikker over.

Fordel tomatsaus i bunnen. Ha på litt mais og oppkuttet løk

Så har du på litt ost etter ønske. Spar litt til toppen på slutt

Så kutter du opp litt paprika og champignon som du har på.Legg så på kjøttdeig. Trenger ikke steke den. For som du kanskje vet, den egenskapen har stekeovnen din.

Så drysser jeg over litt gressløk og pizzakrydder. Og litt mer ost

Den resterende deigen kjevler jeg ut. Så kutter jeg tynne strimler.

Så pynter du pizza som en pai. Dette skal jo liksom se ut som en pai

Så steker jeg den ca. 15 minutter på 220 grader. Så legger jeg på litt basilikumblader.

Vi klarte å løfte de ut av formene. Vi var to stykker med tre stekespader. Så det går om den ikke sitter for fast. Om ikke kan du la den være i formen. Eller kanskje du har paiform med avtagbare kanter.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *