Siste innspurt

Categories Blogg


Da er de neste 3-4 dagene satt av til siste innspurt på kokeboken. Nå nærmer den seg endelig ferdig, og skal sendes inn til uka. Helst rett over helgen om alt går etter planen.

Er meldt regn i tre dager nå, og det har vi sett på Yr ei stund. Derfor ble kjellerrydding tatt tidligere i uka, når det var pent vær. Mye måtte jo settes ut på plenen. Og da er det jo litt greit at det ikke regnet.

Det som gjenstår i boken nå er: Kokkefruen skal gå igjennom all tekst en gang til. For å være sikker på at hun ikke har oversett noen skrivefeil. Ja, for hun har allerede gått igjennom teksten en gang tidligere.

Samtidig skal teksttyper og skriftstørrelser forandres. Så det blir lettere for dere å lese oppskriftene.

Så skal alle bilder markeres inn. Setter inn rød tekst med navnet på bilde, der bilder skal være. Og det er over 100 bilder.

Når det er gjort skal alt overføres til PDF, for da er selve boken ferdig.

På søndag skal regnet stoppe rundt klokken 12. Da skal vi ut og ta de siste bildene. Da skal jeg være modell😂Er bilder til forside, bakside og noen som skal inn i boken. Og jeg som er så glad i å bli tatt bilder av. Her må det nok taes mange bilder, kanskje noen blir brukenes😝

Så det er det som gjenstår nå. Når boken sendes inn, setter Interface media den sammen til en bok. Så får jeg gå igjennom den en gang til for å se om noe må endres. At bilder stemmer med oppskrifter etc. Når det er gjort går den i trykk.

Siste innspurt må gjøres nå, for neste helg har vi konfirmasjon i heimen. Pluss jeg skal lage mat til en ekstra konfirmasjon. Og da vil jeg ikke ha boken hengende over meg.

Jeg gleder meg virkelig til boken sendes til trykk. Det har vært mye jobb i sommer, men har også lært veldig mye. Så da satser jeg på at neste bok går mye enklere. Man lærer av å gjøre, og det er sannelig sant her også.

Dette blir nok bra☺️

5 kommentarer

5 thoughts on “Siste innspurt

  1. Lykke til med innspurten🙂
    -og likte veldig godt det du skrev :
    ” neste bok” ☺

  2. Den boka vil jeg garantert kjøpe👍Tusen takk for kjempe oppskrifter og jeg blir inspirert av din entuasme for god mat (uten slt dette hokkus-pokkus-ingredienser som er i mange andre matoppskrifter)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *