Sommerkoteletter med urte- og ramsløksmør

Categories FirstPrice produkter, Glutenfri, Middag, Oppskrifter, Svin

Langtidsstekte koteletter er nydelig mat. Du kan bruke de koteletter du ønsker til denne oppskriften. Jeg bruker sommerkoteletter i dag, de var på halvpris. Jeg har ikke så mye ramsløk. Så jeg har også gressløk og frisk oregano i smøret. Du kan selvfølgelig bruke kryddersmør fra butikken også.

Jeg bruker 100 gram romtemperert smør. Først kjører jeg ramsløk, gressløk og oregano i en kjøkkenmaskin. Litt av hver sort. Nøyaktig mengde har ikke noe å si. Dere ser på bilde ca. mengde jeg brukte. Så har jeg i smør og 1 ts sitronsaft. Jeg kjører det litt grovt, for jeg vil gjerne ha grønnfargen på toppen av kotelettene.

Så legger jeg koteletter i en ildfastform. Har smøret på alle kotelettene. Pluss litt peppermiks

Så steker jeg kotelettene på 150 grader i 1.5 timer. Jeg bruner de ikke først, og har ikke over noe.

Kraften fra formen lager jeg saus på. Jevner med maizena og vann. Smaker til med litt fløte, salt og pepper.

Jeg har også stekte maiskolber og kokte småpoteter til denne middagen.

Da er det bare å servere

5 kommentarer

5 thoughts on “Sommerkoteletter med urte- og ramsløksmør

    1. Jeg fikk tilsendt fra en følger😀En god del planter også. Så har plantet de. Så håper vi de trives😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *