I en slik salat kan man nesten bruke det man ønsker. Også rester man må få brukt fra kjøleskapet. Jeg har litt rester fra entrecôte og kylling her. Og det går i salaten. Ellers er det pasta og litt forskjellig. Denne skal ikke være varm, men lun. Så det lønner seg å legge opp rett før servering.

Jeg har brukt

(holder til 2 vokse personer)

350 gram Kylling og entrecôte

4 biter med maiskolbe

100 gram ukokt pasta

1 liten mozzarella

8 småtomater

1/3 isbergsalat

Frisk basilikum til å pynte med

Jeg har lagd en enkel oljedressing til. Rapsolje, frisk basilikum og gressløk, litt salt og pepper. Kjører det i en kjøkkenmaskin noen sekunder. Dette bruker jeg ikke oppskrift litt.

Slik gjør jeg

Kok pasta etter anvisning på pakken

Strimle opp kjøttet og stek det i en panne med litt olje. Krydrer med salt og pepper

Maiskolber steker jeg i en panne med masse smør. Krydrer med litt kvernet salt.

Kutt opp litt salat, del tomater i to, og del mozzarella i skiver

Dander alt på et serveringsfat eller i en bolle. Ha over litt av dressingen og pynt med frisk basilikum.

Server med den enkle oljedressingen ved siden av også.

6 kommentarer

6 thoughts on “En nydelig salat

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *