Sprengte småpoteter med parmesan

Categories Glutenfri, Grønnsaker, Middagstilbehør, Oppskrifter, Vegetar

Disse potetene er et nydelig tilbehør til de fleste kjøtt og fiskeretter. Herlige sprengte poteter med parmesan og timian. Ja, jeg kaller de sprengte poteter. Det er fordi at etter de er nesten ferdig kokt. Presser jeg de med en gaffel. Da sprenger de. Og jeg syns det er et litt kult navn. Du kan bruke andre ostetyper og krydder også om du ønsker.

Du trenger

Små poteter (jeg beregner 3 per pers)

Parmesan

Frisk timian

Salt

Pepper

Litt olje

Slik gjør du

Kok eller damp først potetene. De trenger ikke være helt ferdig kokt

Legg poteter på et stekebrett eller i en ildfastform. Press de sammen med en gaffel

Dryss over litt olje, salt og pepper

Ha på litt timian og ha timian og parmesan på potetene

Stekes på 200 grader i ca. 10-12 minutter

Pynt med litt frisk timian før servering

3 kommentarer

3 thoughts on “Sprengte småpoteter med parmesan

  1. jeg elsker poteter, og dette ser spennende ut! kan sikkert varieres i det uendelige! du har mange,gode oppskrifter, lærer alltid noe nytt av deg!👍😋

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *