Torsk er jo nydelig uansett hvordan du lager det. I dag har jeg lagd et litt annet tilbehør en vi normalt bruker. En nydelig potet og reddiksalat. Denne skal være varm. Jeg bruker som vanlig FirstPrice torskefilet til denne middagen. Dette var så godt, at jeg klarte nesten ikke stoppe å spise.

Slik gjør du:

Torsken vender jeg i melblanding og steker i en varm panne med masse smør. Jeg krydrer i panna med salt og pepper. Blander ikke krydder i melblandingen.

Potet og reddiksalaten lager du slik:

Du trenger:

  • 400 g kokefaste poteter
  • 1 ss sterk sennep
  • ½ stk finhakket hvitløksfedd
  • 1 ss flytende honning
  • 1 ss sitronsaft
  • 1 dl solsikkeolje eller annen nøytral olje
  • 1 klype salt salt
  • 1 klype pepper pepper
  • 3-4 reddik
  • Gressløk

Slik gjør du det

Kok poteter møre i lettsaltet vann.

Rør sammen sennep, hvitløk, honning og sitronsaft i en bolle. Pisk inn olje i en stråle. Når sausen blir tykk, smak til med salt og pepper.

Sil vannet av potetene og del i biter. Vend de varme potetene i dressingen. Skjær reddiker i skiver. Dryss over reddiker og finhakket gressløk ved servering.

Jeg lager også Sandefjordsmør som jeg serverer sammen med denne nydelige retten. Linken til oppskrift finner du her:https://tomsmatprat.blogg.no/sandefjordsmor.html

Da er det bare å servere folkens

5 kommentarer

5 thoughts on “Stekt torsk med potet- og reddiksalat

  1. Helt nydelig middag i dag.Tusen takk for oppskrift.Laget Sandefjord smøret også. Helt max

  2. Jeg elsker torsk I alle forskjellige utgaver. Takk Lærte noe nytt må har alltid hatt krydderet i melet. Denne skal ( like prøves) men lages.😍😍

  3. Takk for en veldig god & smakfull oppskrift👍🏼 denne var det virkelig mye gode smaker i, spesielt potet-og reddiksalaten! Skål og panner blei «sleiket»😉takk mye god inspirasjon 👌🏼

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *