Storesøster lagde middag som lillesøster ønsket seg i dag

Categories Oppskrifter

Reklame |

Ungdommen har jo sine dager de lager middag her hjemme. Og i dag var det eldste jenta som lagde middag. Jeg ryddet bare på kjøkkenet og veiledet når det kom noen spørsmål. Hun yngste ville veldig gjerne ha disse ferdig snitzlene til middag i dag. Og hun måtte jo få det da. Denne middagen er jo ikke så veldig avansert med halvfabrikata. Det viktigste er at de lærer kjøkken, plater etc å kjenne. Når skal du skru ned på plater, når skal mat snues osv osv. De trenger ikke lære alt fra bunn hver gang.

Dagens meny besto av

  • Snitzel
  • Rotmos
  • asparges
  • Pastasaus jeg hadde liggende
  • salat

Her er det ikke nødvendig med noen oppskrift. Posesaus, snitzel i panna, asparges i panna.

Det jeg kan skrive er hvordan lage rotmos av lapskausblanding. Bruker en pose

Kok opp grønnsakene. Trenger bare koke opp, så er de ferdig.

Sil av vannet. Ha en spiseskje smør, og en liten skvett med fløte i kasserollen. Det er snakk om 0.3 dl ca. Rasp litt muskat i og 0.5 ts salt og 0.5 ts pepper ca.

Så bruker du stavmikser i noen sekunder til du har en mos.

Da er det bare å servere denne enkle, men gode middagen da. Og regner med at lillesøster ble glad.

4 kommentarer

4 thoughts on “Storesøster lagde middag som lillesøster ønsket seg i dag

  1. Ser veldig godt ut, da tenker jeg lillesøster ble glad. Rotmos så enkelt og så godt. Det skal jeg lage til biffen i dag. Spar hadde på tilbud sist jeg var på handling. God helg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *