Reklame | Bakeren og kokken

Tacobaguett er kjempegod kosemat. Man kan gjerne ha de til lunsj og middag. Jeg bruker halvstekte baguetter fra FirstPrice til denne oppskriften. Og du kan selvfølgelig steke de i stekeovnen også. Som lunsj holder det med en, men som middag må jeg ha to. Det kommer jo an på hvor storspist man er. I denne oppskriften lager jeg 5 stk.

Til middag så serverer jeg med litt salat, salsasaus og rømme.

Du trenger

5 baguetter

400 gram kjøttdeig

1 liten boks mais

1 løk

1 pose tacokrydder + 1 dl vann

1 ts spisskummen for ekstra tacosmak

0.5 ts chiliflakes

50 gram revet rød cheddar (mer om du ønsker)

Olje til steking

Slik gjør du

Stek kjøttdeig i en varm panne med olje, tilsett mais og oppkuttet løk. La frese sammen et par minutter.

Tilsett krydder og vann. La koke i 5 minutter

Lag et dypt snitt i hver baguett (på oversiden) baguetten skal henge sammen

Fordel kjøttblandingen i hver baguett. Trykk det godt ned i hver

Topp med revet ost

Stekes på 200 grader i airfryer i ca. 7- 8 minutter. I stekeovn bruker du samme grader, men kan hende at de trenger 1-2 minutter lengre steketid.

Da er det bare å servere

 

Har du lyst på en slik airfryer jeg bruker her? Da kan du kjøpe den HER

3 kommentarer

3 thoughts on “Tacobaguett i airfryer

  1. Kommer det flere airfryer-oppskrifter?
    Apparatet er ganske nytt for meg.
    Takk for mange gode oppskrifter.
    Venter spent på boka

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *