Tacobaguetter

Categories FirstPrice produkter, Taco

Tacobaguetter er enkel og god mat. Vi kjøper det på Spar når vi er på hyttetur. Ja, for må jo ned og handle litt da. Og selvfølgelig blir det en liten lunsj. Disse baguettene er ganske grisete å spise i bilen. Men når jeg lager de selv, kan jeg bruke tallerken, kniv og gaffel. Jeg bruker halvstekte baguetter fra FirstPrice. Steker de ikke på forhånd.

Du trenger:

(til 4 tacobaguetter)

1 kjøttdeig 400 gram

1 pose tacomikskrydder

4 baguetter

1 løk

Revet ost etter ønsket mengde

0.5 boks mais

Ev. litt gressløk

Slik gjør du:

Stek kjøttdeig i en panne med litt smør eller olje.

Ha i oppkuttet løk, mais og krydderet

Fyll på med 1.5 dl vann. La vannet koke inn i 5-6 minutter.

Del baguettene på midten, men ikke helt igjennom. Legg de i en ildfastform

Fyll på med tacofyllet. Du får plass til alt om du stapper bra. Er meningen at disse skal være veldig fulle.

Strø over ønsket ostemengde og ev. litt gressløk

Stek på 220 grader i ca. 12-13 minutter

Da er det bare å hugge innpå.

4 kommentarer

4 thoughts on “Tacobaguetter

  1. Jeg skjønner jeg er gnien på fyllet når jeg klarer å få 8 stk av 400g kjøttdeig. Veldig godt med vanlig pizzafyllpose også, med champignon og mais.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *