Tikka masala gryte med litt rester

Categories Gryter, Kylling, Middag, Oppskrifter

Jeg lagde en enkel tikka masala gryte med litt rester. Jentungen hadde så lyst på tikka masala, så da måtte jeg se hva jeg hadde liggende. Kyllingfilet hadde jeg ikke, men hadde noen kyllingklubber og litt kalkun. Så da brukte jeg det. Jeg hadde ikke creme fraiche, men noen rømmerester. Og istedenfor tomatpure, brukte jeg ketchup. Fungerte utmerket det også. Jentungen var storfornøyd. Og hva gjør man ikke for de ungene da folkens.

Jeg brukte i denne middagen til 6 personer
  • Kyllingklubber og noen kalkunskiver
  • 0.5 paprika
  • 0.5 chili (bruk mer om du ønsker mer krutt)
  • 1 dl fløte
  • 3 stk vårløk
  • 1 løk
  • 2 hvitløksfedd
  • 1 ss hakket frisk ingefær
  • 2 ss garam masala
  • 2 dl rømme
  • 1 dl ketchup
  • 1 ss vegeta
  • 1 ss røkt paprika

Først krydret jeg kyllingklubber med røkt paprika og vegeta. Hadde over litt basilikumolje. Stekte de så i ovn på 200 grader i 30 minutter.

Kalkunskiver stekte jeg på panna med de samme krydder.

Så kuttet jeg opp grønnsaker. Blandet ketchup med rømme.

Kyllingklubber og kalkun hadde jeg så i en gryte sammen med grønnsakene og krydder. Jeg har også i kraften fra kyllingformen og fettet fra stekepannen. Lar det frese sammen et par minutter.

Så tilsetter jeg fløte og rømmen som er blandet med ketchup. Lar dette få et oppkok og trekker gryta av plata. Setter på et lokk.

Imens koker jeg ris. I risvannet bruker jeg masse vegeta, men går fint med grønnsaksbuljong også.

Da er det bare å servere denne jukse tikka masala gryta. Server gjerne med litt salat. Jeg har hakket opp litt persilleblader som jeg har over. Koriander blir ikke brukt her i huset.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *