Tortilla KyllingTaco

Categories FirstPrice produkter, Kylling, Middag, Oppskrifter, Taco

En kjempegod tacovariant det her. KyllingTaco lages med strimlet kyllingfilet, men hovedgreia er det jeg gjør med tacolefsene. Du kan jo bruke det fyllet du ønsker til disse. Her er uansett slik jeg lager min KyllingTaco. Jeg bruker lefser fra FirstPrice, for de har perfekt størrelse.

Du trenger

(Til 2 personer)

400 gram strimlet kyllingfilet

1 pose tacokrydder

1 ss smør eller olje til steking

4  FP tortillalefser.

3-4 dl knust tortilla chips

2 egg

2 dl rømme

1 dl salsasaus

1 fedd hvitløk

1 ts spisskummen

Salat etter ønske

Mais etter ønske

Løk etter ønske

Jalapeño etter ønske

Slik gjør du

Bland sammen rømme, salsa, hvitløk og spisskummen i en bolle

Smelt smør i en stekepanne og stek kyllingen. Ha i posen med tacokrydder og 0.5 dl vann. La vannet koke ut av pannen

Knus tortilla chips

Visp sammen 2 egg i en bolle

Ha egg og chips på hver sin tallerken

Dypp ene siden av lefsen i egg, så i knust chips

Heng de over rista du bruker i stekeovnen. Ha et brett i bunnen av ovnen for å slippe gris

Stek lefsene på 220 grader i 5-7 minutter. Bruk varmluft. De skal bli litt stive

Snu de og legg de på et fat klare til å fylles. Det kan du gjøre på forhånd, eller at det gjøres av hver enkelt under middagen

Server KyllingTaco med salat, tacodressing, mais, Jalapeño og rå løkringer

2 kommentarer

2 thoughts on “Tortilla KyllingTaco

    1. I disse brukte jeg ikke ost nei. Jeg trudde vi hadde ost, helt til vi skulle spise😂Noen hadde brukt den opp.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *