Fiskeboller i terteskjell

Categories Fisk, Kosemat, Oppskrifter

Reklame | Egenreklame kokebok

Vanligvis er det fiskepudding man bruker i terteskjell. Og da med en tykk hvit saus med erter og reker. Om du vil ha oppskrift på det, så finner du den HER

Her har jeg brukt fiskeboller, da de har litt mer smak. Bruker fiskeboller på boks til denne retten. Jeg bytter også ut erter med amerikanskblanding. Der er både erter, gulrot og mais. Det vil gi litt mer farge til denne retten. Og kraften fra fiskebollene gir litt mer smak. Jeg er mett etter 2 av disse, og Kokkefruen klarer 1. Så der ser dere litt mengdeberegning.

Du trenger

(til 6 terteskjell)

6 terteskjell

6 fiskeboller

100 gram pillede reker

200 gram amerikanskblanding

2 ss smør

2 ss hvetemel

2 dl melk

1 dl av fiskebollekraft

Salt

Hvit pepper

Revet muskat

Frisk persille eller dill

Slik gjør du

Smelt smør i en kasserolle og rør inn hvetemel. Spe med melk og kraft imens du rører.

La sausen småkoke i 6-7 minutter. Ha gjerne i grønnsakene under koketiden.

Smak til med salt, pepper og muskat

Del opp fiskeboller i 6 og bland inn i sausen. De skal kun varmes. Så har jeg i 1/3 av rekene.

Varm terteskjell i ovnen etter anvisning på pakken

Fyll blandingen i alle terteskjell.

Topp med reker og frisk persille eller dill om du liker det.

Da er det bare å servere

 

Har du lyst å bestille min kokebok? Det kan du gjøre HER

3 kommentarer

3 thoughts on “Fiskeboller i terteskjell

  1. Prøv med kjøttboller/suppeboller og hermetiske asparges og erter. Lag en tykk saus av bolle- og aspargeskraften. Enda bedre enn med fiskeboller, spør du meg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *