Velkommen til bloggen min

Categories Blogg


Hei alle sammen

På tide med en presentasjon av hvem Tom i Toms matprat er.

Tomsmatprat.blogg.no finner du på blogg.no, Facebook, Instagram og Snap. Så dere kan gjerne følge meg på alle medier om dere ønsker

Oppmerksomhetssjuk og pr-kåt trur jeg man nesten må være for å drive med dette. Jeg merker i hvert fall litt av det. Det eneste er at jeg skulle trivdes framfor kamera selv. Det gjør jeg ikke! Jeg blir så nervøs at jeg rister. Skulle gjerne lagd flere matvideoer, men trenger nok mye mer trening først. Det er et mål jeg har for 2024.

Tom i Tomsmatprat heter Tom Martin Dale. Jeg er 45 år. Jeg er opprinnelig fra Kragerø, født i Porsgrunn i 1978. I gamledager som ungene våre sier. Pøh er det jeg har å si til det!
Vi flyttet til Kjøllefjord i Finnmark da jeg var rundt 4 år. Og der hadde jeg min oppvekst. Jeg drev mye med sport. Alt fra turn, trampoline, fotball, håndball. Men det var svømming jeg var mest aktiv med og har nok tilbrakt noen tusen timer i vann.

Etter og ha bodd mange plasser både i nord og sør av vårt vakre land. Har jeg nå slått meg til ro i vakre Lunde sammen med min kjære kone Heidi. Pga min egen helse klarer jeg ikke jobbe fullt som kokk, men litt går fint og jeg velger selv hva jeg klarer og ikke klarer. Så derfor passer nok blogg bedre for meg nå.

Jeg har jobbet på restauranter og institusjoner. Vært med på oppstart av noen plasser og vært kjøkkensjef på hotell og restaurant.
Den tiden er forbi og jeg trives egentlig med det. For det er et alt for hektisk liv.

I bloggen kan dere lese et ganske variert innhold. Selv om siden heter Toms matprat, er det mye mer enn bare mat. Toms matprat navnet har jeg bygd opp gjennom flere år. Så vil ikke forandre det, selv om jeg skriver om mye annet også.

Jeg er glad i humor, og humor er en stor del av min hverdag. Derfor blir det også naturlig at det er litt humor her også.

Jeg har levd et turbulent liv fra barndommen og oppover. Så dere får lese en del personlige innlegg også.

Jeg er glad i å ta bilder. Så noen innlegg er det mange bilder i. Som regel natur, dyr etc

Uansett er jeg matblogger. Så den største delen av bloggen er jo mat. Jeg driver ikke med fancy restaurantmat på denne siden. Jeg lager god hverdagsmat som passer for alle. Jeg bruker mye billigprodukter som FirstPrice i mine oppskrifter. Jeg bruker også mye rester. Vi har jo ikke veldig god økonomi selv, så billig variert mat er viktig for oss også.

Jeg legger ofte ut tips og triks fra kjøkkenet. Hjelper mange av dere til å bli bedre kokker. Jeg kommer med en del fakta angående mat. Og selvfølgelig masse råd.

Jeg liker å gi dere enkle oppskrifter som de fleste klarer. Jeg har mye steg for steg bilder slik at oppskrifter skal være lette å skjønne for alle. Noen syns kanskje det er litt irriterende, men husk at ikke alle er like flink på kjøkkenet. Med masse bilder kan alle følge prosessen, og de vil se om de selv gjør feil underveis.

Jeg elsker å lage nye oppskrifter eller oppdatere gamle oppskrifter. Leser jeg andre sine oppskrifter, ser jeg med en gang hva jeg ville forandret på. Og ofte prøver jeg det, så får dere oppskriften av meg.

Dere blir også kjent med Kokkefruen Heidi i mine innlegg. Mitt hjerte og min mye bedre halvdel. Hun slipper også til på kjøkkenet innimellom. Noe som også dere får ta glede i.

Jeg har også to bonusbarn. To jenter på 19 og 16. Jeg har også en sønn på 17 som også er her en del. Og alle har dere jo møtt gjennom bilder og innlegg.

Så har vi Cian da, vår trofaste firbeinte venn. Han har dere møtt mange ganger. Han er alltid med der vi er, så da er det naturlig at han blir med. Han har jo også skrevet innlegg til dere. Han var litt vikar da vi hadde korona. Og han hadde julekalenderen i 2022 og 2023.

rpt

Jeg gav ut min første kokebok i oktober 2023. Og jobber nå med bok nummer 2.

Så dette var litt om bloggen min og oss. Håper dere vil trives her sammen med alle oss.

9 kommentarer

9 thoughts on “Velkommen til bloggen min

  1. Storkoser meg med å lese bloggen, og har prøvd en del av oppskriftene😍 liker veldig godt at du legger ut oppskrifter med billig-produkter 😍 er selv opptatt av å få ned Mats inn, og såklart holde budsjettet nede… Ønsker dere en fin kveld 💖

  2. Veldig hyggelig å følge deg Tom😊 Og du har enkle, men gode oppskrifter👌 Gleder meg å følge deg videre🤗

  3. Jeg fra Kragerø liker å følge deg 😃 Jeg prøver å få med meg det meste. Liker at du bruker billig produkter og % varer. Det er veldig mange som må bruke det. Veldig mange som har lite å rutte med økonomisk, og særlig nå med rente økninger hele tiden, høye strøm priser, høye mat priser osv… Det at du kan lage oppskrifter for oss trinn for trinn med bilder liker jeg veldig godt 😃 Har første boka di og gleder meg til andre boka di. Du har en bra blogg Tom. Og kjempebra at du har kokkefruen med på laget. Det at du er så skvær ærlig å skriver og fletter inn livet ditt i bloggen gjør at vi blir mer kjent med dere. kjempebra 🥰 Fortsett som dere gjør 💪👍💪

  4. Har lest mye av bloggen din, og har fått mange tips av deg🥰, har også lest hele historien din, og den er gripende🙏🏻
    Jeg bruker mange av oppskriftene dine, og de har gitt meg inspirasjon til å utvikle min egen kokkekunst på kjøkkenet 🥰
    Takk for all info du gir oss🤗

  5. Jeg ser mer og mer på oppskriftene dine, og har brukt mange. Veldig bra at det er for hverdager, ikke bare fest. Gleder meg til fortsettelsen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *