Reklame | Bakeren og kokken og egenreklame kokebok

Et nydelig tilbehør til kjøttkaker, stek, skinke eller karbonader. Du kan jo selvfølgelig kutte ut parmesan om du ønsker. Da blir det en vanlig kål- og gulrotstuing.

Denne lager jeg glutenfri, så jevner med maizena. Du kan selvfølgelig smelte inn 1 ss smør og røre inn 1 ss hvetemel. Så spe med melk imens du rører. 

Du trenger

(holder til 4-5 personer)

400 gram hodekål

200 gram gulrot

20 gram parmesan + litt til topping

2 dl melk

1 ss maizena

Revet muskat etter smak

Salt etter smak

Hvit pepper etter smak

Ev. Persille eller gressløk til servering

Slik gjør du

Skrell gulrot og kutt i mindre biter. Del kålen i mindre biter. Grønnsakene kokes møre i lettsaltet vann.

Kok opp melk og maizena i en kasserolle. Sausen skal bli litt tykk. Rør inn parmesan og smak til med krydder

Bland inn den kokte kålen og gulrota.

Dryss over litt parmesan og ev. noe grønt ved servering

 

Trenger du nye kokkekniver? Bakeren har et stort utvalg av kniver. Jeg anbefaler Victorinox Knivsett med 3 kniver. Fantastisk gode kniver dette. Du får kjøpt de HER

 

Ønsker du å kjøpe min kokebok. Da kan du gjøre det HER

2 kommentarer

2 thoughts on “Kål- og gulrotstuing med parmesan

  1. Jeg og min mormor liker oppskriftene dine veldig godt, tusen takk for at du deler. Nettop fått boken din i julegave, og testet potetsuppe! Nam😋

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *