Heisan, Cian her. Og det er min tur å skrive

Categories Blogg


Dag ut og dag inn ser jeg pappa skrive på denne pc’n. Så nå tar jeg over. Pappa har litt korona skrivesperre som vi kaller det i hundemiljøet. Så hvorfor ikke hjelpe han litt☺️Jeg er snill sånn sett.

Her er min firbeinte og hårete historie🐕Dere må ikke bry dere om skrivefeil, ikke bare bare å treffe tastene skjønner dere🤔

«En hunds hverdag»

Jeg har verdens beste foreldre, vil bare underskrive det med det første!
Men de siste dagene har jaggu vært trasig. For et hundeliv. Mamma og pappa er sjuke skjønner dere. Og det går utover meg også. Ja, er sjuk jeg også da. Jeg er allergisk mot alt mulig rart. Og akkurat nå er det pollen fra burot som er veldig ille. Jeg klør natt og dag. Jeg må bruke lampeskjerm når jeg slikker mye. Jeg klarer ikke stoppe skjønner dere. Det klør så innmari at jeg må bare. Dere vet jo hvor godt det er ikke sant? Jeg slikker meg til blods om jeg ikke blir stoppet. Jeg må også bruke skjerm på natta, da sover mamma og pappa. Og de får ikke fulgt med meg. Jeg vekker de ofte da, så jeg kan få klø meg litt. Min favoritt måte å vekke de på er å klø hard og fort mot skjermen. Det er som tamtam trommer og da trur de indianerne kjem. Da våkner de. Jeg får klødd meg litt, og vi alle får sove litt til. Så repeat🤣

Nei, disse dagene her har vært kjedelige. Ingen badeturer, kjøreturer eller gåturer i sentrum. De bare ligger der. Mamma er ennå veldig dårlig på fjerde dagen. Pappa er litt sprekere, for han er en skikkelig tøffing💪🏼Min superhelt🦸🏻‍♂️

Mormor har kommet på kveldene for å ta meg med på en lang tur. Mormor er kjempe snill. De har en katt som heter Linus. Han ser jeg veldig ofte. De bor 60 meter fra oss på gården, og jeg har kun 10 meter bånd. Jeg har så lyst på den katten. Han elsker å terge meg, lusker seg bort til meg. Boff! Der springer jeg i full fart og boff! Bråstopp og det strammer rundt halsen. En dag skal jeg nok få tak i han.
Vi bor på en stor fin gård. Her er masse trær å tisse på, og jeg er veldig glad i å tisse🦮Viktig å markere hele forbainna gården slik at andre vet hvem som er konge her. Ja, utenom pappa da🤴🏻Jeg er kanskje litt mer prins jeg da. Ja, ja…kongelig er jeg uansett.

🐕 Ja, der sovnet mamma på sofaen. Har hun ikke sett at det er walk a clock🤔Klokken er jo snart 19. Satser på at pappa gjør noe med meg da☺️
Kanskje vi kan gå bortover veien mot det stedet det er masse løpetidslukter😁Jeg ELSKER løpetidslukt! Jeg blir helt susete og tullete i hode av alle de luktene🤤Hvor er kjerringa da tenker jeg, men møter de sjelden. Da må jeg gå i sentrum. Der møter vi ofte på noen.

Nei, pappa må gå med meg i dag. Mormor har reist bort i dag. Blir borte i noen dager i det store utlandet. Jeg var i utlandet en gang jeg også, Sverige som de kaller det. Men jeg husker ikke så mye av det.

Lurer på når vi skal ut å gå snart, om jeg ser den jævla katten🐈Da skal jeg virkelig skremme han🖕🏻

Når vi kommer fra tur får jeg godmaten min🤤Mat er godt, jeg er glad i mat. Bare litt lite matlyst i denne varmen. Er bedre bare å ligge rett ut på gulvet🥵Jeg er ikke så veldig glad i varmen og jeg hater sol. Trives best i skyggen. Jeg liker heller ikke kulde, da fryser jeg. Har ikke vinterpels skjønner dere. Så jeg må bruke jakke😩Vet dere hvor flaut det er???Her møter vi andre tisper på veien, så går jeg i jakke! Nope-Nope-Nope! Derfor stikker jeg av rundt i huset så fort jeg ser at de tar den fram. De får alltid tak i meg da…blæææ…harkhark…unnskyld, var en hårball🥴

Nei folkens, nå skal jeg sette meg rett foran pappa. Stirre på han og legge hode på skakk. Og hjelper ikke det, så bruker jeg å hoppe på han og slikke han i øret. Da skjønner han tegninga. JEG VIL UT Å GÅ!!!

Takk for meg i denne omgang flotte mennesker❤️
Vennlig hilsen Cian voff-voff🐕

4 kommentarer

4 thoughts on “Heisan, Cian her. Og det er min tur å skrive

  1. Kjære lille Cian.
    Til å være bikkje må jeg si at både ordbruk, tasting og språk er over all forventning. Trur nok de du bor hos ikke helt vet hvor glup du er.
    Men en ting; den der katta kan du gi opp. Du klarer aldri å få tak i den

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *