Langtidsstekte sommerkoteletter med kremet grønnkål & broccoli

Categories Blogg, FirstPrice produkter, Glutenfri, Grønnsaker, Middag, Svin

Langtidsstekte koteletter er bare fantastisk godt. Vanligvis har jeg de på 125 grader i 3 timer, men disse sommerkotelettene fikk stå 4.5 time på 100 grader imens jeg var og jobbet.

Først legger jeg kotelettene i en ildfastform. Du kan ha grønnsaker i formen også om du ønsker det, men det skulle ikke jeg ha denne gangen.

Så krydrer jeg godt. Salt, pepper, paprikakrydder og litt smør. Skal du lage saus på kraften kan du ha i litt ekstra vann.

Kotelettene fikk stå i 4.5 timer på 100 grader.

Som tilbehør hadde kremet grønnkål og broccoli

Jeg surrer først litt broccolibuketter i en panne med smør, kun et par minutter.

Så tilsetter jeg grønnkål, dette får surre sammen ett minutt.

Så tilsetter jeg kremfløte i pannen. Litt salt og pepper og lar dette få koke inn. Jeg hadde en hel pakke fløte i, for da kunne jeg bruke den som fløtesaus til kotelettene.

Annet tilbehør var kun kokte poteter og tyttebærsyltetøy

9 kommentarer

9 thoughts on “Langtidsstekte sommerkoteletter med kremet grønnkål & broccoli

  1. Så himmelsk godt ut. Dette må jeg bare prøve. Tror jeg har sommerkoteletter i frysa. Bytter ut grønnkål med ruccula. Tåler ikke grønnkål så godt så det kan godt byttes i noe annet som man tåler bedre.

    1. Ja, er kotelettene som er det viktigste☺️Varierer alltid tilbehøret etter hva jeg har lyst på

  2. Digger bloggen og oppskriftene dine, endelig en matblogg med oppskrifter er med saker du har i huset. Liker også alle tips og råd du gir 🙂

    1. Det er jeg så enig med deg i. Er så lei disse jålete kokkene. Tom er jordnær og økonomisk. Dessuten forklarer han godt, bruker det han har og går ikke av veien for å
      skøye litt, samtidig som han er en meget reflektert mann over livet generelt. Ikke rart han har så mange følgere.
      Han er et Kinderegg.

  3. Dette ser skikkelig nam ut og må prøves. Stegene og beskrivelsen er oversiktelige og lette å følge.
    Takk for bloggen, den er jeg daglig innom:))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *