Serverte eksklusiv lunsj i dag

Categories Blogg, Koldtbord, Tapas

Det var noen som ønsket seg en jobblunsj i dag. Ja, ikke en helt vanlig lunsj da. Trur det var noen som skulle pensjonere seg. Og da må det jo litt mer enn bare en liten lunsj til. Og det skulle de selvfølgelig få. Litt koldtbord og litt tapas.

Jeg var på plass klokken 05.00. Trøtt i tryne så satte jeg igang

Det første jeg oppdaget var den ene ovnen med varmluft som jeg har brukt før her, virket ikke. Kun den gamle uten vifte fungerte. Saltbakte poteter som vanligvis tar 30-40 minutter, tok 90 minutter å steke. Så da måtte planer legges litt om.

Arbeidsbenken her på kjøkkenet er så lav, så den må jeg bygge opp med det jeg finner på kjøkkenet. Har gjort akkurat det samme de andre gangene jeg har hvert her

Jeg hadde ikke Kokkefruen med som assistent i dag. Så måtte lage maten alene. Hun skulle ta med bikkja å jobbe litt i butikken. Mye som må gjøres der, så jeg har egentlig ikke tid til det her😂Men har man sagt ja, så får man bare gjøre det.

Så til maten da. Blir en liten bildeserie det her, og ikke oppskrifter😊

Asparges og spekeskinke 

Roastbiff

Røkelakssnacks

Spekefat

Varmmat

Tilbehør utenom smør, løk og focaccia. Tok ikke bilde av de

Hva syns dere?

23 kommentarer

23 thoughts on “Serverte eksklusiv lunsj i dag

  1. Dette ser så godt ut.Fatene dine så delikate og rause ut. Liker at de er så fargerike. Skulle ønske jeg bodde nærmere så hadde jeg nok bestilt av deg Lykke til med butikken og alt du/dere driver med.
    Du må ikke glemme å sette deg ned en gang iblant .Det er så fort å bli utbrent når man jobber uten stopp. Men så lenge du koser deg med det du holder på med går det nok bra.🤗🤗

  2. Åå – for en fantasi og for et fargespill. Vakkert og fargerikt dandert. Her er det bare å kose seg. Lykke til med butikken, boka og alt. Jeg er kjempeimonert.👏👏

  3. Fargerike og fine og rause fat. Har ei søster som er kokk og jobbet som faglærer i over 30 år. Hun har tatt meg med i sin kokkeverden og maken til raushet når det gjelder å dele oppskrifter og raushet ved å klede seg over hva andre kokker får til finnes ikke i noen andre yrkesgrupper. Takker for din raushet og delerglede 🤗

    1. Delikate retter som får munnen til å løpe i vann så å si. Skulle gjerne bodd nærmere så hadde jeg kommet på besøk når du åpner butikken din. Du er dyktig og jeg setter så stor pris på din ærlighet.🥰

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *