🦮Cians adventskalender 10. desember🎅🏻

Categories Blogg

Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut. Gårsdagens luke finner du i linken her➡️ https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-9-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

10. desember

Hallais dere🐾🐶Cian her med en ny luke🦮

I går var pappa hos fotografen på sykehuset i Skien. Skulle ta ofte bilder av bein syns jeg han sa. Jeg trudde jeg skulle få bli med til byen, men det fikk jeg ikke. Pappa måtte dra klokken 7.30 og mamma kunne ikke bli med. Hun måtte være hjemme å kjøre søskena mine til skolen. Så det betydde at jeg måtte være hjemme. Ingen snusing i byen som jeg hadde håpet. Kanskje en annen gang da. De skal vel nedover å handle julegaver snart, men bruker ikke få lov å være med da heller. Mamma sier at det ikke er lov med hunder på kjøpesenter.

Pappa hater kjøpesenter, så han kan jo være ute ned meg syns jeg. Så kan mamma handle selv. Det er jo lov å håpe for en liten hund da🐾

Pappa var masse på kjøkkenet i går, etter han kom hjem. Lagde masse god mat. Og jeg var moralsk støtte som jeg bruker. Det er jeg kjempe flink til. Da ligger jeg utenfor kjøkkendøren og passer på at maten ikke stikker av fra kjøkkenet. Når pappa er ferdig går jeg inn å snoker på gulvet. Kan hende en godbit eller fem har falt ned. En ost for eksempel, jeg ELSKER ost. Og så blir jeg dårlig i magen, tåler ikke ost jeg.

Jeg var faktisk litt dårlig i magen i går. Var mange turer ut i hagen. Lyset på utsiden sluttet å virke da det ble mørkt i går. Så da var det nesten helt svart ute. Det var skummelt det, hvem vet om det finnes en elg, rådyr eller rev der ute i mørke. De er skumle dyr de. Pappa må kjøpe ny pære, men han orket ikke i går kveld.

Jentene mine var også borte hele kvelden i går. Mina var på øvingen hele kvelden. Slik generalprøve til juleshow. Viste ikke at det var generaler i Ulefoss.  Hannah dro til kjæresten sin etter skolen. Hun skal komme hjem igjen i ettermiddag. Så da var det kun mamma, pappa og jeg hjemme på kvelden i går.

Mamma og jeg gikk tur i sentrum, det var kaldt. Masse spennende lukter da. Og skikkelig julestemning syns mamma. Så hun tok snap

Etterpå måtte jeg tvangsdusje. Det heter tvang, for jeg hater å dusje. Da piper jeg hele tiden. Jeg må ha slik spesial shampoo fra dyrlegen. Og den må virke i 10 minutter før den kan skylles vekk. Da må jeg stå der å fryse og pipe i 10 kalde minutter sammen med mamma. Det liker jeg ikke! Men jeg klør litt mindre etterpå, så da er det godt.

I går fikk jeg ikke så mye alenetid. Så jeg fikk ikke vandret så mye på leting etter julegenseren til pappa. Jeg trudde et øyeblikk at jeg hadde funnet den på dagen i går. For Mina hadde den på seg. Hun skulle låne genseren til pappa på juleshow. Men det var den gamle genseren til pappa. Den var nesten helt lik, den hadde bare krympet litt over magen, sa pappa. Slik som klær gjør i skapet her. Han fikk jo en ny og større genser i fjor. Ja, er lett å ta feil for en hund også.

Jeg har fått nytt tykt pledd på soverommet. Nå har vi det så kaldt der inne på natta. Er nede i 10 grader, så jeg må pakkes inn i pledd. Ligger mest mellom mamma og pappa da. De har masse klær på og tre dyner. Må holde varmen i disse dyre strømtider. De bruker ikke varme på rommet, slik at jentene kan ha varme på sine rom.

I stuen har vi 18 grader, det er heller ikke varmt. Men når pappa fyrer, da blir det godt og varm. Det er deilig det. Da blir jeg trøtt, akkurat som nå. Så jeg trur jeg tar meg en liten lur jeg.

Snus og boff fra Cian!🐾

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *