🦮Cians adventskalender 11. desember🎅🏻

Categories Blogg

Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut. Gårsdagens luke finner du i linken her➡️ https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-10-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

11. desember

Hei alle sammen, og god søndag🐾

Det var en skummel ting jeg glemte å fortelle dere i går. Natt til i går mellom 04-04.30 våknet jeg av noen lyder i stua. Jeg lusket meg ut for å se hva det var. Trur dere jaggu ikke tv hadde slått seg på. Det var et program med rulletekst og høy høy musikk🎶

Jeg ble stående å bjeffe i stua helt til pappa sto opp. Han måtte jo komme når jeg bråket sånn. Så da fikk jeg vist han at tv sto på. Og da slo han det av, så gikk vi tilbake og la oss. Jeg fikk ikke sove med en gang, jeg syns det har litt skummelt at tv slo seg på av seg selv. Spøker det her tru? Eller er det strømselskapene som kobler seg til hjemmet ditt, slår på elektriske ting. Så du skal bruke mer strøm, og da betale mer til de? Ja, man kan jo lure.

Jeg har en annen hemmelighet å fortelle dere. Mamma og pappa skulle på juleshow i går. De skulle se på min søster Mina som opptrådte masse der. Jeg skulle være hos mormor og Bampa så lenge. Jeg tenkte jeg skulle lete etter julegenseren til pappa der. Men istedenfor gjemte jeg meg bak i bilen til mamma og pappa. Jeg ville også på juleshow.

På vei til Ulefoss kom vi til en ulykke. Det var to biler som hadde krasjet. Det gikk heldigvis bra, og var kun lettere skader på menneskene. Begge biler var ødelagt da. Vi måtte snu å kjøre en omvei, men vi rakk fram til juleshowet før det startet.

Jeg smatt ut av bilen uten at mamma og pappa så meg. Så lurte jeg meg inn blant alle folka, inn i kinosalen. Jeg gjemte meg helt bakers i salen. Derfra fikk jeg med meg hele showet.

Der var musikk, sang, dans og litt teater. Alle var kjempeflinke. Musikken var litt høy syns jeg da, men ellers var det bra. Jeg tok noen bilder av showet, litt lang avstand siden jeg var bakerst i salen. Men her ser dere i hvert fall.

Nei, nå tuller jeg med dere. Selvfølgelig var ikke jeg på juleshow. Det var kun for de andre. Så er de som fortalte hva som skjedde, og de som tok bilder. Mamma, pappa og Hannah var heldig som fikk være der.

Jeg var hos mormor og Bampa. De hadde besøk av tante og onkel. Og de har tre små barn som er mine søskenbarn. En gutt på snart 1.5 år og to tvilling jenter på 4.5 år. Så jeg hadde det gøy sammen med de. Egentlig var jeg mest opptatt av katten. Linus bor jo der, men han var låst ute på vaskerommet imens jeg var der. Han kommer seg ut i hagen derfra da. Så da springer jeg fra dør til vindu, vindu til dør, dør til vindu…ja, dere skjønner poenget. Slik går no dagan som pappa bruker å si.

Men det er veldig morsomt å være på besøk der da. Små barn liker meg og jeg liker dem. Jeg står mye i vinduet det og stirrer ut etter Linus. Han kommer innimellom bort til vinduet, på andre siden av glasset. Trur han gjør det bare for å terge meg. Da kan han sitte rett utenfor å bare vaske seg.

Jeg var så glad da mamma kom og hentet meg på kvelden. Da skulle vi hjem igjen. Ja, er bare 60 meter å gå da. Vi bor jo på samme gård. Det var så godt å komme hjem, jeg sovnet ganske fort på sofaen. Jeg var litt sliten av den katten, og de ungene da. Ikke fant jeg julegenseren til pappa der heller. Ikke at jeg husket å lete heller. Må nok gi det et nytt forsøk i morgen. Jeg syns mamma sa at vi skulle på jakt på søndag. Juletrejakt er gøy syns jeg, da får jeg langline på og kan springe masse fram og tilbake på åkeren. Håper det er noen fine trær å finne i år, skal prøve og ikke markere de. Men jeg lover ingenting.

Snus og boff fra Cian!🐾

2 kommentarer

2 thoughts on “🦮Cians adventskalender 11. desember🎅🏻

  1. Du har det godt hos dine😊
    Ikke alle som får oppleve så mye artig, og unger er noen herlige små mennesker 😘

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *