🦮Cians adventskalender 17. desember🎅🏻

Categories Blogg

Det skjer mye spennende før jul, også for en hund. Cian vil i år skrive til dere i 24 dager. Hva han har på hjerte, det må du følge med for å finne ut. Gårsdagens luke finner du i linken her➡️ https://tomsmatprat.blogg.no/%f0%9f%a6%aecians-adventskalender-16-desember%f0%9f%8e%85%f0%9f%8f%bb.html

17. desember

Hei igjen flokken🐶🐾

Da var det bare en uke igjen til jul dere🎅🏻🎄Er ikke det gøy? Jeg gleder meg veldig til det.

I går fikk jeg være med på bytur. Og det liker jeg også. Dagen startet ikke så bra for pappa. Han var dårlig i magen sin. Blitt smittet av mamma. Så han fløy på do hele morgenen. Både spydde og ja, andre veien. Mamma ville at pappa skulle bli hjemme, men hva trur dere…han klarer jo ikke holde seg i ro. Det var bra han ble med da. For om ikke, hadde ikke jeg fått bli med. Og mamma ble sliten og dårlig i magen halvveis til byen. Så pappa måtte ta over kjøringen.

Først dro vi til Skien. Pappa skulle kjøpe kjøtt på Storcash. Da ble mamma og jeg i bilen. Mamma måtte hvile magen litt. Pappa var rask da. Egentlig det han som skulle handlet julegaver, for da hadde han vært ferdig på 1-2-3🎁

Vi dro videre til Porsgrunn. Der var mamma innom to plasser. Det var ikke lov å ta nek med inn i butikken. Så da ble jeg ute sammen med pappa nek.

Imens mamma var innom Down Town kjøpesenteret. Ruslet pappa og jeg rundt ved Porsgrunnselva. Det var 12 grader varmere i Porsgrunn en hjemme. Så var nesten som sommer jo. Det var så mye å snuse å tisse på. Jeg måtte jo bare tisse på alt. Vi så mange mennesker der. Vi så en mann som ble sint for han hadde fått parkeringsbot. Vi så fugler på elva også. Men jeg var mest opptatt av å snuse.

Da mamma var ferdig på Down town, kjørte vi til Langesund. Hjem til Mathias og mammaen til pappa. Der var Tix hjemme. Tix er katten til Mathias. Og dere vet hvor glad jeg er i katter. Jeg fikk ikke lov å jage den da. Så jeg måtte ha på meg band inne. Måtte holde meg ved sofaen. Jeg som hadde lyst å tygge på alle lekene til Tix. Det har jeg gjort før. Tix lå i toppen av trappa og stirret ned på meg. Han hadde sikkert lyst å leke trur jeg.

Etter en stund kjørte vi til en nytt kjøpesenter. Nå var jeg litt lei bilkjøring. Jeg liker ikke sikkerhetsbelte jeg må ha på. Syns det begrenser meg veldig, men jeg må ha det på sier mamma.

På det siste kjøpesenteret møtte vi pappaen til pappa. Heter vel da pappapappapappan min eller noe. Vi skulle bytte gaver med de. Så begynte det å snø masse. Og det snødde masse på vei hjem. Så mye at vi måtte kjøre sakte. Det var så vanskelig å se. Mathias og jeg lå i baksetet og slappet av. Mamma og pappa byttet på å kjøre.

Da vi kom hjem var det veldig godt med en skål mat. Og etterpå sovnet jeg oppå masse puter i sofaen. Og der ble resten av kvelden min tilbrakt. Jeg var så sliten at jeg ikke klarte lete etter julegenseren til pappa. Og være på bytur gir mange inntrykk til en liten hund. Ikke vant til byen jeg, vi bor jo i lille Lunde. På 2 minutter har man gått fra ene enden av sentrum til den andre. Små forhold for å si det slik. Akkurat som jeg liker det.

I dag snør det, har kommet noen cm. Håper ikke alle snuseplasser blir nedgravd nå da.

Snus og boff fra Cian🐶🐾

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *