Butterdeig med sjokolade og jordbærsyltetøy

Categories Baking, Kosemat, Oppskrifter, Smågodt

Har man liggende ferdig butterdeig i fryseren, er det lett og hive seg rundt å lage noe godt. Her har jeg lagd doble butterdeig, der øverste delen har fått stukket ut et hjerte. Fyll så hjerte med jordbærsyltetøy eller sjokolade. Jeg har selvfølgelig tatt begge. Vaniljekrem er jo også kjempe digg da. 

Alt du trenger er:
  • Butterdeig plater
  • 1 egg
  • Smeltet sjokolade
  • Jordbærsyltetøy
Slik har jeg gjort det:

Når platene er tint har jeg delt hver plate opp i 6 like deler.

I 3 av delene stikker jeg ut små hjerter. Hjertene kan du også steke sammen på brettet. Små snacks bare de i seg selv.

Legg først de hele på et stekebrett med bakepapir. Pensle litt egg på kantene

Legg så over delen med utstukket hjerte. Press forsiktig ned i kantene.

Pensle så toppen med egg

Disse stekte jeg i 13 minutter på 220 grader.

La de avkjøle litt før du fyller de med smeltet sjokolade og jordbærsyltetøy. Da er det bare å servere. Nydelig til ettermiddagskaffen.

5 kommentarer

5 thoughts on “Butterdeig med sjokolade og jordbærsyltetøy

  1. Du får det til å se enkelt og godt ut. Jeg har forsøkt meg på butterdeigsplater 2 ganger og begge gangene skjedde det ikke noe, de var like flate. Fulgte anvisning på pakka. Har du noe forslag om å få dette til?

    1. Det har jeg faktisk aldri opplevd, og jeg bruker mye de ferdig platene🤔Jeg syns de blåser seg opp for mye innimellom. Du må bare hatt uflaks

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *