Crispy Röstiepoteter med grønnkålmiks

Categories Grønnsaker, Middagstilbehør, Oppskrifter

Röstiepoteter er et nydelig tilbehør til stekt kjøtt og fisk. Putter du inn litt grønnsaker, får du en mer fargerik röstiepotet. Jeg syns det er best og bruke kun rå poteter. Noen blander 50/50 kokte og rå. Her har jeg kuttet opp litt grønnkålmiks som jeg blander med potetene. For å få disse crispy, vender jeg på de 2-3 ganger når jeg steker. Da blir de crispy, og det syns jeg er best.

Du trenger:

(til 4 personer)

4 store kokefaste poteter

Ca. 1/4 pose med grønnkålmiks

1 ts salt

1 ts peppermiks

smør til steking

Slik gjør du:

Om du skreller poteten først er valgfritt. Jeg skreller ikke poteten. Rasp poteten på et rivjern.

Klem vannet godt ut av poteten. Ha den i en bolle

Finhakk grønnkålmiks som du blander med poteten. Tilsett krydder

Form små flate kaker som du steker i en panne med smør. Ikke på full varme, for disse trenger noen minutter på hver side. Vend de flere ganger om du vil ha de crispy

Da er det bare å servere

1 kommentar

1 thought on “Crispy Röstiepoteter med grønnkålmiks

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *