Enkel kyllingmiddag med stekt ris og ostesaus

Categories FirstPrice produkter, Glutenfri, Kylling, Middag, Oppskrifter

Jeg fant noen ferdigstekte kyllinglår fra Firstprice på halv pris. Så da kunne jeg like godt servere de til middag. Jeg har marinert de med bbq saus for mer smak. Jeg har stekt ris og en ostesaus som tilbehør.

Slik har jeg gjort det:

Kyllinglåra legger jeg i en ildfastform. Marinerer de med bbq saus og drysser over litt hjemmelaget hvitløkspulver. Disse steker jeg i 15-20 minutter på 220 grader.

Jeg har kokt litt ris, i vannet har jeg vegeta for mer smak.

Jeg har godt med olje i en panne. Så steker jeg den kokte risen til den blir gyllen. Jeg krydrer også her med litt vegeta og peppermix. Jeg liker litt smak.

Imens kutter jeg opp litt paprika og champignon. Jeg har også en halv boks mais og 0.5 dl gressløk

Grønnsaker tilsetter jeg i risen når den har stekt noen minutter. Lar dette frese sammen 2-3 minutter.

Som saus laget jeg en enkel ostesaus. Jeg har 5 dl vann og 2 buljongterninger. Jeg hadde bare grønnsak, skulle helst hvert kyllingbuljong. Når dette koker opp jevner jeg med maizena og vann. Så tilsetter jeg 2 små never revet ost og litt gressløk. La småputre et par minutter. Smak om den trenger noe mer krydder.

Da er det bare å servere.

2 kommentarer

2 thoughts on “Enkel kyllingmiddag med stekt ris og ostesaus

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *