Fleskepannekaker

Categories Glutenfri, Middag, Oppskrifter, Svin

Fleskepannekaker er jo utrolig godt da. Du kan også lage i langpanne. Oppskrift finner du HER

Her har jeg lagd fleskepannekaker en og en, og jeg bruker bacon i disse. Selv om det er kjøtt i pannekakene, har jeg også ertesuppe til. Må spise suppe først, og så pannekaker. Ertesuppen finner du oppskrift på HER


Fleskepannekaker trenger egentlig ikke noe mer, så sukker, syltetøy eller sirup er jo valgfritt. Disse har jeg lagd glutenfri, men du bruker det melet du ønsker.

Du trenger

(til 4 personer)

3 egg

7.5 dl melk

5 dl Toro lys melblanding (glutenfri)

1 ts salt

3 ss smør/margarin (smeltet)

Smør/margarin til steking

Ca. 300 gram bacon

Slik gjør du

Pisk sammen melk og egg.

Rør inn melet og tilsett salt og smeltet smør.

La svelle 30 minutter

I mens kutter du bacon i mindre biter, kan også bruke flesk

Stek bacon sprøtt i en panne med smør/margarin. Legg bacon til side

Stek så pannekaker, strø litt stekt bacon på hver pannekake. Jeg har kun bacon på førstesiden av pannekaken.

Brett sammen, legg på fat og stek neste pannekake. Jeg holder de varm i stekeovn.

Når alle er stekt, er det bare å servere

7 kommentarer

7 thoughts on “Fleskepannekaker

  1. Bruker alltid bacon i eller løst til pannekaker og fyller med blåbærsyltetøy. Det å ha suppe til har jeg lært etter jeg flyttet til Østlandet

  2. Det er alltid en hit med fleskepannekaker. Anbefaler å bruke rester av pinnekjøtt (revet opp i små biter) istedenfor bacon. Veldig veldig godt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *