Glutenfri pasta-og kalkunsalat

Categories Glutenfri, Grønnsaker, Koldtbord, Middag, pasta, Salater

En enkel salat med stekt kalkun. Denne bruker jeg vanligvis stekt kylling til, og har den ofte på mine koldtbord. I dag ble det med kalkun og det er like godt til denne. Bruker glutenfri pasta i denne siden yngstejenta ikke skal ha gluten.

Slik gjør jeg det:

Først kutter jeg kalkunfilet i strimler. Kan også bruke kylling

Stekes i en varm panne med margarin. Ikke for mye kjøtt om gangen. Skal stekes, ikke kokes.

Jeg krydrer med carry, paprika, vegeta og hvitløkspulver.

Sett kjøttet til avkjøling på benken. Skal være romtemperert før du blander det.

Kok glutenfri pasta etter anvisning på pakken. Eller vanlig pasta om du ønsker. Jeg har også litt grønn matfarge i pastavannet.

Sil av vann og la pasta avkjøle.

I hagen hentet jeg litt salat og tomater

Salaten vaskes og tomaten skjæres i skiver.

Jeg blander salat, tomat, kalkun og pasta i en bolle. Så har jeg i en boks med mais.

Hakker opp litt gressløk og persille som jeg strør over. Har også litt av oljen fra glasset med Konfitert hvitløk. Ønsker du oppskrift på det, finner du den her:https://tomsmatprat.blogg.no/konfitert-hvitlok-med-urter.html

Topper det hele med Konfitert hvitløk også.

Server med valgfri dressing og gjerne litt godt brød.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *