Guacamole slik jeg liker den

Categories Frukt og bær, Middagstilbehør, Oppskrifter, Taco
Guacamole er utrolig godt til mex-mex mat, som dipp eller til grillmaten. Jeg lager ikke den helt tradisjonelle med lime og koriander, men har funnet en smak som passer meg bedre.

Du trenger:

  • 2 avokado
  • 1/2 chili
  • 2 stilker vårløk
  • 1 hvitløksfedd
  • 2 ts sitronsaft
  • 0.5 ts salt
  • 0.5 ts kvernet pepper

Slik gjør du:

Del avokado og ta ut kjøttet.

Kutt opp vårløk, chili og hvitløk. Ha dette i en bolle med avokadoen

Bruk en gaffel og mos til du har ønsket konsistens. Best med litt biter i.

Smak til med sitronsaft, salt og pepper. Jeg lar den også stå en god stund å trekke til seg smak før jeg serverer.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *