Har du slike små dram/likør flasker?

Categories Tips og triks, fakta og råd


Alle som har vært i syden eller i en minibar på et hotell kjenner igjen disse små likør/dram flaskene. Mange sparer på de og tar noen med seg hjem når de er ute og reiser.

Et lite tips om hva du kan gjøre med disse flaskene kommer her.

Tøm flaskene om de ikke allerede er tomme. Vask de og la de tørke godt. Kan tørke de i stekovnen om du er utålmodig.
Finn fram et lite tynt borr eller en syl. Stikk små hull i korken. Fyll så valgfritt krydder på flaskene. Hvilket krydder og hvor mange hull det skal være i korken må du finne ut av selv. Skal salt ha to eller tre hull kommer an på hvor mye salt du vil ha ut i slengen. Prøv først, så er det lett å legge til ekstra hull.

Velg flasker med litt tøffe etiketter. De blir veldig stilig på kjøkkenbenken eller spisebordet. Jeg har salt, pepper, paprikakrydder og et blandingskrydder på mine flasker.

12 kommentarer

12 thoughts on “Har du slike små dram/likør flasker?

  1. Smart! Har kjøpt sånne på Vinmonopolet og på Alko i Finland og gitt i adventskalenderen og påskeegget til mine voksne barn (ikke for voksen til å få pakke-adventskalender eller påskeegg, altså).
    Jeg må dele tipset med flere!

  2. dette har jeg aldri gjort,men et fint tips. 👍😀 men disse flaskene finner en på polet også. i hvertfall her i Kongsberg😀👍 jeg kjøpte noen slike i adventskalendre til mine voksne barn 🤣🤣👍

  3. Jeg har fylt opp en slik flaske med eddik. Den bruker jeg til surkål når jeg spiser på kafeer.

  4. Kjempe ide. ser for meg å bruke til mine selvdyrkede urter. Kanskje spesielt til å sette på bordet. Tenker at da er det ikke nødvendig med hull i kirka, men skru av å drysse på 🤔. Må teste litt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *