Hjemmelaget godteri -speilegg-

Categories Oppskrifter, Påske, Sjokolade, Smågodt

Det å lage forskjellige godterier hjemme er ganske så morsomt og noe vi gjør mye. Det trenger heller ikke være så avanserte greier for at det både skal se godt ut, og smake godt. Her skal jeg vise dere hvordan dere lager speilegg godterier.

Du trenger

1 pose Non Stop

1 egg (kun eggehvite)

3.5 dl melis

2-3 ts sitronsaft

Du kan bruke andre smaker også, 0.5 ts peppermynte dråper f.eks.

Slik gjør du 

Pisk eggehvite det blir stivt

Tilsett sitronsaft eller annen smakstilsetning. Ha i melisen og pisk videre til du får en melisblanding, ikke ulik den du bruker på pepperkakehus.

Ha blandingen i en sprøytepose. Finn fram et bakeark.

Sprøyt på små rundinger av melisblandingen. På str med en 5 kr. Du får ca. 50 rundinger. Legg en gul Non Stop på midten av blandingen slik at det ser ut som speilegg.

La stå ute å tørke på benken i 20-24 timer.

Du kan jo bruke de andre fargene med Non Stop også, for det er ikke nok gule i en pose. Jeg fant 24 gule i en liten pose.

Legg på fat og server disse morsomme godteriene.

8 kommentarer

8 thoughts on “Hjemmelaget godteri -speilegg-

    1. Ja, syns de ble kule🍳Vil prøve med noen andre smaker også, må bare på apoteket å kjøpe😁

    1. Kan så meget jeg😆😆Man må tørre å prøve, bruke fantasi, feile og lære. Det meste blir heldigvis vellykket☺️

  1. Herregud da , du er jo så gøy å følge ! Du kan lage mat , det er nå helt sikkert( for eg har prøvd mye av oppskriftene dine ) , men du kan lage snop ( godteri ) og påskeharer og alt ! Eg er så glad for at eg fant bloggen din ! Er det noe du ikje kan :))

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *