Hjemmelaget spinatsuppe med egg

Categories Middag, Oppskrifter, Supper

Rask og enkel oppskrift på hjemmelaget spinatsuppe med kyllingkraft, hvitløk og egg. En nydelig suppe til hverdags enten det er kaldt eller varmt. Ikke bare Skipper’n som liker spinat serru.

Ingredienser

(4 personer)

1 stk løk

2 stk hvitløksfedd

2 ss smør

200 g spinat

6 dl kyllingkraft

1 dl fløte

salt

kvernet pepper

revet muskat

kokt egg

Slik gjør du

Først kokte jeg noen egg tidligere på dagen. Disse skrelte jeg og la i vann med grønn matfarge. Der får de ligge noen timer fram til middagen. Imens jeg laget middag tok jeg opp eggene. Delte de i to, drysset over litt gressløk.

Fres løk og hvitløk i smør i en kasserolle. Rør inn bladene når løken har blitt blank og mør. Fres videre under omrøring til bladene har falt sammen.
Tilsett kyllingkraft, kok opp og kok suppen i 5–10 minutter. Jeg har brukt buljongterninger med kylling. Jeg brukte 3 stk til 6 dl vann.

Kjør suppen jevn med en stavmikser.

Tilsett fløten, gi suppen et nytt oppkok og smak til med salt, pepper og revet muskat.

Server med kokt egg og litt godt brød. Prøv gjerne bolleloff som jeg bakte til denne suppen. Link finner du her:https://tomsmatprat.blogg.no/luftig-bolleloff-i-form.html
Da er det bare å spise folkens
2 kommentarer

2 thoughts on “Hjemmelaget spinatsuppe med egg

  1. nydelig mat,fin grunnoppskrift en kan variere grønnsak med etter årstid👍,har du prø d med negler og skvallerkål,helst på vår,forsommeren da,på nye skudd👍

    1. Vi skulle prøve masse av det i vår, men var så mye ellers å gjøre. Så gikk litt i glemmeboken. Ny sjanse til våren igjen. Er så mye jeg har lyst å prøve fra naturen🤣

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *