Hvit Bounty med Dulce de leche

Categories Baking, Oppskrifter, Sjokolade, Snacks

Nei, dette er ikke Mytteriet på Bounty!
Det er nydelig hjemmelaget Bounty sjokolade. Og det er bedre enn mytteri, men kan føre til litt krangling om det bare er en igjen.

Her har jeg trekt de med hvit sjokolade istedenfor mørk. Og jeg pynter med litt smeltet lys sjokolade. Jeg har brukt Dulce de leche istedenfor vanlig søtet kondensert melk, men du kan bruke vanlig også om du ønsker.

Kokosfyll:
400 g Dulce de leche eller (søt)kondensert melk
250 g kokos
1ts vanilje ekstrakt

Sjokoladetrekk:
200 g hvit sjokolade
20 g delfiafett

Pynt:
litt kokos
Smeltet sjokolade, mørk eller lys.

Slik gjør du:

Bland sammen kokos, vanilje og kondensert melk i en bolle. Sett bollen noen minutter til avkjøling, det blir lettere å forme de.

Form bounty-massen slik du ønsker enten om det er kuler eller bars. Legg de på et brett med bakepapir. Det hjelper og ha fuktige fingre.

Sett de kaldt i 45-60 minutter

Smelt sjokolade og delfia over vannbad

Bruk en gaffel og en skje til å øse sjokoladen over kokosmassen slik at den blir dekket av sjokolade. Trenger ikke få sjokolade på undersiden.

Legg bitene over på en rist. Husk og ha noe under risten, det vil renne av litt sjokolade. Eller på et stekebrett med bakepapir.

Om du ønsker kan du smelte litt lys sjokolade som du kan lage litt striper med. Da burde den hvite sjokoladen stivne litt først. Dryss over litt kokos før sjokoladen stivner.

Sett kaldt til sjokoladen stivner

Da er det bare å nyte. Disse oppbevares kaldt

9 kommentarer

9 thoughts on “Hvit Bounty med Dulce de leche

  1. oi de så kjempe gode ut , det skal jeg prøve 🤩 takker så mye for tips.

    i kveld kommer det ny artikkel på Karmøynytt.no lokal avisen,om meg . ganske stor artikkel så blir p blogg litt om dette da i kveld med link. Men etterpå skal jeg prøve dette ,og blogge det så kan du se resultatet mitt 😅🫣

    SÅ skal jeg legge ut kokos marengs som jeg laget her i foregård, og i går lagetjeg smørkjeks ,med sitron og sjokolade. de ble kjempe gode ❤️😊 Men det var vanskeligere enn jeg trodde de der smør kjeldene med sitron og sjokolade. hehe. pga sprøyte posene røk den ene etter den andre. fordi røren skulle være så tykk. 🫣😅

    Nå har jeg pynta litt til jul, min aller første dekorasjon på julaften noensinne i egen bolig. Rusfri Og psykisk frisk dette året. å pynte juletreet dro frem en god del gode minnerja 😅❤️🤩 Ønsker deg alt godt 🥰

    Mvh Luckyluka.

    1. Ja, det må jeg lese😃Mye godt du har lagd der ja☺️Beste med tiden framover nå, masse godt å lage🤤
      Vi har kun satt opp lys ute, venter litt med inne.
      Ja, er det ikke godt å være rusfri😃

      1. Hehe, og jeg motsatt begynt inne og flytter ut til utsiden etterhvet med lys og pynt. Jo det er herlig, men en ting å være rusfri , man men og faktisk få være frisk psykisk også dette året. ! Hel fantastisk å være tilstede 100% Ijgne, 14 år siden sist. ! 🙂 ja dette blir jo den mest praktfulle tiden for både meg og deg som elsker å holde på på Kjøkkenet ! 🙂 Ribbe har jeg allerede laget, og hatt . Måtte få lov til å invitere familie og venner på ribbe da, min første gang jeg lager ribbe og den ble perfekt ! svoren og alt. Men så gøy det var da ! Noe av det jeg så mest frem til med å bli frisk var å kunne stelle i stand middagsselskaper og invitere på mat og desserter. Elsker jo å dulle og verte opp de rundt meg som du selv gjør 🙂 Mange gode jule hilsener til deg og dine, kanskje litt tidlig men whatever ! 🙂

  2. Oi oi. Blir nok nødt til å prøve disse engang 😍
    Men det for bli en annen dag har ikke kokos 😁😁

    Ha en flott dag 🥶

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *