Kremet spagetti med bacon og grønnsaker

Categories FirstPrice produkter, Middag, Oppskrifter, pasta, Svin

En veldig enkel og god spagettimiddag det her. Her lager jeg en kremet spagetti med bacon, løk, vårløk og paprika. Du kan jo selvfølgelig bruke andre grønnsaker om du vil. Jeg bruker fersk pasta fra butikken. Koketid 3 minutter, så går fort å lage denne middagen. Du kan bruke annen pasta etter ønske.

Du trenger

(holder til 3 personer)

250 gram fersk pasta eller 160 gram tørr

2 dl fløte

0.5 dl av pastavannet

200 gram bacon

0.5 stk løk

1 liten paprika

2 vårløk

30 gram parmesan + litt til topping

Salt

Pepper

Litt frisk basilikum til topping

Smør/olje til steking

Slik gjør du

Kutt opp grønnsaker i mindre biter. Kutt opp bacon om du ikke bruker ferdig terninger

Varm opp en panne med smør eller olje. Stek bacon og tilsett grønnsakene et par minutter på slutten av steketiden

Kok spagetti etter anvisning på pakken

Ha fløte og litt av pastavannet i pannen med bacon og grønnsaker. La det koke inn i 3-4 minutter

Tilsett parmesan og smak til med salt og pepper. Vend inn spagetti

Ha over frisk basilikum ved servering, og gjerne et dryss med parmesan.

4 kommentarer

4 thoughts on “Kremet spagetti med bacon og grønnsaker

  1. jeg sier nå at det er god oppskrift og skal lage den men ikke akkurat med det samme. det er en super oppskrift, men har planlagt rakfisk i morgen og fondue på søndag, jeg synes taglitelle er bedre men det må jeg kjøpe først, så skal prøve oppskriften din men ikke i morgen og søndag, da det er planlagt allerede , men takker for en god oppskrift igjen Tom, 😀👍

  2. jeg må bare si at det er utrolig hvor mange gode oppskrifter som popper opp fra deg. Kjempemoro å følge deg

  3. I dag så får jeg takke deg for middagen. Det var en mening med at jeg gløttet innom din blogg på morgenkvisen i dag 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *