Kyllingfilet og mozzarella er alltid en bra kombinasjon. Noen ganger har jeg i tomater også, men denne gangen gjorde jeg det på en annen måte. Det var bare fruen og jeg til middag, derfor brukte jeg en halv mozzarella i hver filet.

Fileten snitter jeg på langs og legger ned en halv mozzarella.

Fileten legger jeg i en ildfastform. Jeg krydrer filetene med paprikakrydder, salt, pepper og sterk curry pulver.
Så har jeg over litt hakket frisk basilikum og en klunk olje.

Kyllingen steker jeg på 200 grader i ca.40 minutter.

Som tilbehør har jeg ris, asparges og gulrot.

Asparges og gulrot steker jeg i en panne med olje.

Som saus laget jeg en enkel og god kyllingsaus. Her bruker jeg to kylling buljongterninger og 3 dl vann. Skal ha godt med smak, derfor følger jeg aldri  det som står på pakken.

Kok opp vann og buljong. Jevn til med litt maizena og vann. Når du har en god tykkelse på sausen har jeg i en liten skvett fløte. Snakk om maks 0.5 dl.

Smaker til med salt og pepper.

Hakker opp litt vårløk og basilikum som jeg tilsetter sausen.

Da er det bare å servere. Enkel, men kjempe god kylling middag. Jeg har også litt gulrotsyltetøy ved siden av. Passer veldig godt til kylling.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *