Reklame | Egen nettbutikk

Dette er en fantastisk kyllinggryte. Her har du smak av både karri og kokos, så kan minne litt om Baligryte. Du kan også tilsette eple og ananas i denne om du ønsker. Mengden karri bestemmer du litt selv. Noen vil ha mer, og noen vil ha mindre. Jeg bruker kyllinglår filet her, men du kan bruke vanlig filet delt i to eller fire.

Du trenger

(til 4 personer)

800 gram kylling uten ben

Ca. 0.5 stk broccoli

1 rødløk

1 paprika

1 liten boks mais

3 vårløk

2 dl fløte

1 pk kokosmelk

1 ts paprikakrydder

1.5 ts karri

1 buljongterning kylling

Salt etter smak

Pepper etter smak

Olje til steking

Slik gjør du

Først bruner du kyllingen på begge sider. Siden jeg bruker lårfilet, så deler jeg de ikke opp. Bruker du hel filet, kan du dele i to eller fire. Jeg har litt salt og pepper på kyllingen under steking

Kutt opp alle grønnsakene og ha de i en gryte/kasserolle

Legg i kylling, paprikakrydder, buljong, karri, fløte og kokosmelk. La gryta få småputre i 15 minutter

Smak til med salt og pepper. Og eventuelt mer karri om du ønsker

Server med kokt ris. Jeg har litt karri og Vegeta i kokevannet til risen.

 

Har du lyst å bestille min kokebok? det kan du gjøre i vår nettbutikk. Du finner den her: http://www.tomsmatprat,no

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *