Enkel og god salat som jentene i hus bare elsker. Og siden det er 3 av de, og bare 1 av meg. Må jeg føye meg innimellom. De blir i hvert fall superglad når jeg lager denne. Og det er selvfølgelig bra. Om de er fornøyd, da er jeg fornøyd. Dette er en middagssalat med masse godsaker.

Du trenger

(til 4 personer)

3 kyllingfilet + krydder (jeg bruker paprika, vegeta, peppermiks og litt olje)

150 gram ukokt pasta

8-10 delte søttomater

1 glass fetaost i olje

0.5 stk agurk

1 hjertesalat

Slik gjør du

Legg kyllingfilet i en ildfastform. Ha over litt olje og krydder. Stekes på 200 grader i 40-45 minutter. Sett til avkjøling på benken.

Kok pasta etter anvisning på pakken. Avkjøl på benken, eller skyll de i kaldt vann når de er kokt.

Kutt opp salat, tomat i to og agurk. Ha det i en bolle

Kutt opp kyllingen i skiver. Bland kylling og pasta i salaten

Til slutt har du over glasset med fetaost og oljen i glasset. Bland sammen.

Server gjerne med noe godt brød

5 kommentarer

5 thoughts on “Kyllingsalat

  1. Det blir ekstra god smak dersom den kokte pastaen røres med pesto og det tilsettes litt rød løk.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *