Lapskaus er kjempegod mat. Best med svineknoke eller storfekjøtt. Men er også veldig god med pølser i. Og bruker man ferdig lapskausblanding fra FirstPrice, Coop eller Rema, så går det kjempe fort å lage.

Du trenger

(til 4 personer)

1 pakke kjøttpølser (5 pølser)

2 poser lapskausblanding

4 buljongterninger (storfe eller grønnsak)

5 dl vann

Salt

Pepper

Slik gjør du

Ha grønnsakene, vann og buljong i en stor kjele. Kok opp og la det småkoke i 15 minutter

Kutt opp pølsene i mindre biter, tilsett de i kasserollen på slutten. La lapskausen småkoke et par minutter til

Smak til med salt og pepper

Server med tyttebærsyltetøy og flatbrød

9 kommentarer

9 thoughts on “Lapskaus med pølser

  1. 4 buljongterninger på den porsjonen. jiiz, er det der jeg tar feil, pleier lissom aldri få noe god smak på læppisen, har brukt 1 terning..!

    1. Er ikke mye smak i en terning. De er blitt veldig smakløse syns jeg. Så derfor har jeg alltid litt ekstra😀

  2. akkurat slik jeg lager den også men jeg har en pose med Toro brun saus i tillegg for d får man brun lapskaus. nydelig!

    1. Jeg liker den litt tykk, så jeg tar 5 dl på begge posene. Vil du ha den tynnere, justerer du selv😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *