LUMUMBA -Rom og kakao

Categories Oppskrifter

En gang i året kjøper vi en flaske rom. Jeg er ikke glad i Captain Morgan i det hele tatt, jeg syns den smaker helt forferdelig. Men som sakt, en gang i året blir den kjøpt. Vi bruker den i tysk julebakst, men det er ikke mye som skal i baksten, derfor er det ganske mye igjen i flaska.

Oppskriften vi bruker rom til, finner du HER

For noen år siden fant vi en god bruksmåte for den. Passer perfekt på kalde vinterkvelder og da ved bålpannen for vår del. Denne drinken varmer deg fra topp til tå. Du kan også bruke whiskey til denne vinterdrinken. Drinken heter Lumumba. Jeg har litt chili i, så de varmer litt ekstra. Jeg bruker ikke sukker og fløte som er i originalen.

Alt du trenger er Captain Morgan eller whiskey, melk, sjokolade og chili.

Kok opp melk og sjokolade. Her har jeg brukt 0.7 liter melk og 150 gram kokesjokolade. Hakk opp en halv chili og ha i melken også. Når sjokomelken er ved kokepunkt, tar du vekk kasserollen.

Ha rom eller whisky i et glass som tåler varme. 4-8 cl. Her må du bestemme styrken litt selv.

Fyll opp med sjokolademelk. Da er den klar for servering.

4 kommentarer

4 thoughts on “LUMUMBA -Rom og kakao

  1. fikk faktisk tips om dette på polet når jeg skulle kjøpe rom for å bake julekake di, dem hadde bare hel flaske inne da,så fikk tips om Lumumba, så det må også prøves.Er litt spent på julekake synes den virket litt tung/kompakt men blir sikkert god,ligger til modning🤞

    1. Ja, må jo få brukt den til noe🤣Den skal være tung og kompakt. Så er riktig det😃

  2. Oiii, den må jeg prøve rundt bålpanna når jeg har date med min kjære. ❤️❤️❤️

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *