Nachos med kyllingkjøttdeig

Categories FirstPrice produkter, Kylling, Middag, Oppskrifter, Taco

Nachos er en skikkelig digg vri på fredagstacoen og en perfekt rett å lage hvis dere er mange. Passer også alle andre ukedager selvfølgelig. For at chipsen ikke skal bli bløt er det lurt å ikke legge på ingrediensene før ovnen er varm og alt er klart til montering. Velg gjerne tortillachips som er litt tykke av samme grunn. Da holder den seg knasende sprø til servering.
Foretrekker du en vegetarvariant, kan kjøttdeig erstattes med flere typer bønner, som chilibønner og sorte bønner, i tillegg til kidneybønner som jeg også har brukt her. Til denne nachosen har jeg brukt 9 produkter fra FirstPrice. Det er produkter vi handler fast.

Først steker jeg en kyllingkjøttdeig, når kjøttdeigen er halvveis stekt tilsetter jeg taco krydder (ikke vann) dette får steke sammen et par minutter før jeg har i en boks med hakkede tomater. Dette koker sammen ett minutt bare. Vil du ha i mer krydder gjør du det nå. Jeg har litt ekstra chilikrydder i.

I en ildfastform legger jeg litt nachochips i bunnen. Så legger jeg en boks med kidneybønner. (Husk å skylle de først)

Oppå der har jeg kjøttblandingen. Strør også litt revet ost (topping) og en halv boks med mais.

Så har jeg skjært opp en halv løk og en halv paprika i biter, dette legger jeg i neste lag sammen med litt mer nachochips.

Til slutt har jeg resten av chipsa og drysser over litt cheddarmix.

Steker i 12-15 minutter på 200 grader

Serveres med salat, salsasaus, rømme, revet ost og dressing

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *