Philadelphia-laks

Categories FirstPrice produkter, Fisk, Frokost, Koldtbord, Lunsj, Tapas

Kokkefruen bare elsker slike laksepålegg jeg bruker å lage til henne. Vanligvis blander jeg forskjellige smaker av Kremgo sammen med litt gressløk og sitronsaft. Oppskrift med Kremgo finner du i linken her:https://tomsmatprat.blogg.no/nydelig-laksepaalegg.html

Denne gangen bruker jeg Philadelphia med urter og hvitløk. Den har masse smak fra før og er kjempegod. Tenkte jeg skulle lage litt til henne i dag. Så blir hun nok kjempe fornøyd til frokost.

La kremosten stå framme litt slik at den blir litt romtemperert. Da er det litt lettere å blande sammen.

Kutt opp røket laks i mindre biter. Skal ikke være helt fint, for man skal kjenne litt tyggemotstand. Skal ikke være tvil om at det er røyka laks du spiser.

Her bruker jeg litt laks fra FirstPrice. Den bruker vi mye hjemme.

Bland laksebitene sammen i en bolle med kremosten. Om du vil ha litt mer smak, kan du tilsette litt sitronsaft eller urter.

Pålegget er klart til spising med en gang. Den holder seg fint i kjøleskap noen dager. Her i huset setter vi grensa ved 4 dager når jeg lager slike pålegg. Jeg har også slike varianter på mitt tapasbord. Da serverer jeg på skjeer.

3 kommentarer

3 thoughts on “Philadelphia-laks

  1. du er en omsorgsfull mann du Tom, dere er såååå fine mennesket og oppskriften har jeg lagret og skal gjøres

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *