Reklame | Egen nettbutikk


Slike kaker er jo utrolige gode. Og du kan bruke de grønnsaker du ønsker i de. Her har jeg brukt vårløk, chili og persille. Dette er jo egentlig kaker man lager på rester av fisk og potet, men man kan jo trekke ny fisk og koke nye poteter. Det har jeg gjort. For vi har sjelden rester etter slik. Jeg lager som regel nøyaktig det vi spiser hjemme.


Du trenger

(til 4 personer)


400 gram kokt torsk eller annen fisk

4 mellomstore kokte poteter

1 egg

3 vårløk

0.5 stk chili

1.5 ts Toms matprat fiskekrydder

1 ts salt

0.25 ts sort pepper

Ca. 0.5 dl melk

Smør til steking

Slik gjør du

Bland kokt fisk, kokt potet, grønnsaker, egg og krydder i en bolle. Mos det godt sammen. Spe med litt melk til du har en konsistens der du kan forme kaker. Det kan også hende at du ikke trenger melk.

Kakene stekes på begge sider i en stekepanne med smør. 3-4 minutter på hver side

Tips

Disse kakene er også veldig god med panering. Egg og brødrasp. 

Da er det bare å servere. Gjerne med råkost og remulade

Krydder og andre godsaker finner du i vår nettbutikk. Gå inn på:http://www.tomsmatprat.no

3 kommentarer

3 thoughts on “Plukkfiskkaker

  1. Jeg prøvde disse idag, kjempegodt var det! Mitt problem var at jeg ikke hadde i nok poteter så de hang ikke sammen slik som dine gjør. Men smaken var helt topp, første, men ikke siste gangen jeg lager disse. Jeg bruker mange av dine oppskrifter og alle har vært kjempegode. Håper du lager like mye godt fremover!
    Jeg bor i USA så jeg sluker alt jeg kan av norsk mat! Du er topp!

    1. Takk skal du ha🥰Ja, må litt poteter til for å holde de sammen😊Da går det nok bedre neste gang😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *