Pølser & potetmos med en liten vri

Categories FirstPrice produkter, Middag, Oppskrifter, Svin

Pølser og potetmos er en vanlig hverdagsmiddag i de tusen hjem. Her har jeg lagd en liten vri på denne klassikeren. For med litt grønnsaker, urter, ost og bacon blir dette en helt ny smaksopplevelse. Du kan selvfølgelig lage din egen potetmos om du ønsker. Jeg har brukt pose potetmos, men tilsatt masse herlig smak. Det gikk litt galt for meg i dag, noe du vil se lengre ned.

Du trenger

Potetmos

pølser

bacon

lapskausblanding

vegeta eller grønnsaksbuljong

vårløk

persille

revet ost

Slik gjør du det

Om du bruker pose potetmos gjør du slik. Kok opp vannet med masse vegeta (grønnsaksbuljong) og smør.

Når vannet koker har du i lapskausblanding og melk. Varm opp igjen før du har i potetmosen. La svelle og rør godt.

Kutt opp persille, vårløk og pølser. Dette blander du i mosen. La stå og avkjøle seg.

Imens finner du fram en brødform. Smør formen før du legger baconskiver slik du ser jeg gjør på bildene.

Når potetmosen er avkjølt nok til at du kan blande inn revet ost, gjør du det.

Ha så potetmos blandingen i formen.

Topp det hele med litt ost.

Brett så over bacon på toppen slik du ser jeg gjør.

Stekes på 200 grader i 25 minutter.

Mot slutten kan du ta den ut av formen, legge den i en ildfastform og steke den litt mer på høyere varme. Da får du et bedre resultat på bacon rundt det hele.

(her gikk det litt galt for meg, jeg klarte å miste den da jeg løftet den ut. Da spriket baconet og fyllet begynte å komme ut. Så ha en stødig hånd anbefales! Derfor ble ikke min hel, og ikke så pen som den skulle bli)

Dryss over litt persille.

Serveres med en enkel salat. Jeg har også en nydelig rabarbraketchup som tilbehør. Linken på den finner du her:https://tomsmatprat.blogg.no/rabarbraketchup.html

2 kommentarer

2 thoughts on “Pølser & potetmos med en liten vri

  1. uansett hvor galt det gikk ser det kjempe godt ut, men jeg sverger til hjemmelaget potetmos som både mann min og den enslige naboen min og meg selv, synes er kjempe god i stedet for toro😀👍🤣🥰

  2. Det er egentlig litt oppmuntrende, at selv en erfaren kokk bommer iblant! setter veldig pris på gode oppskrifter og råd! spennende variant av pølser og potetmos!👍😋🥀💞

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *