Utrolig god kyllingmiddag dette. Paneringen er potetgull med paprika. (kan også bruke potetgull med salt & pepper) Passer utmerket til kylling. Kyllingen deler jeg i strimler istedenfor å flatbanke de. Kan også lage disse som nuggetsbiter. Jeg syns strimler ser kulere ut på tallerken. Jeg lover deg at disse blir skikkelig sprø og god.

Her har jeg servert kyllingen med maispure, aioli og stekte poteter.

Vil du ha oppskrift på maispure, så finner du den HER

Du trenger

(til 4 personer) 

3 små Kyllingfilet

3-4 dl knust Paprikapotetgull

2 egg

1 dl hvetemel

2 ts paprikakrydder

Olje til steking

Slik gjør du

Del opp kyllingfilet i strimler

 

 

Knus potetgull i en kjøkkenmaskin, eller i en pose med en kjevle

Finn fram 3 boller

Ha hvetemel og paprikakrydder i en. Visp sammen egg i en. Og ha knust potetgull i den siste. Vend kyllingen i litt mel, så egg før du avslutter med potetgull. Pass på at du får potetgull rundt på hele

 

 

Varm opp olje i en panne. (0.5 cm ca) Stek kyllingen på begge sider til de blir gyllen og sprø. Et par minutter på hver side, jeg snudde de også en gang.

 

 

La de renne av seg på et kjøkkenpapir.

Da er det bare å servere

8 kommentarer

8 thoughts on “Potetgullpanert kylling

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *